لاغری و تاثیرات آن در شل شدن پوست

کساني که در صدد لاغري هستند، بطور معمول افتادگي و شل شدن پوست ناحيه هايي از بدن را دارند، چنين رويدادي واقعا” دوست داشتني نيست. اين مشکل بيشتر در صورت، گردن، بازوها، شکم و ران بوجود مي آيد. ولي براي از بين بردن آن چکار بايد کرد؟ بسياري از فعاليت هاي ورزشي مي توانند در از بين بردن افتادگي پوست به شما کمک کنند و سبب محکم کردن بدن پس از کاهش وزن شود. اين تمرينات فقط به منظور سفت کردن بدن نيستند بلکه براي خوش هيکل کردن و حتي عضلاني شدن اين قسمتهاي بدن که ظاهر مناسبي ندارند، مفيد است. لاغري شکم
گردن و چانه
پوست شل در قسمت گردن ظاهري شبيه به دوچانه را براي شخص به ارمغان مي آورد. انجام تمريناتي که بر اين قسمت از بدن تمرکز داشته باشد عضلات را سفت و خوش فرم مي کند و در نتيجه ظاهر نامناسب پوست افتاده را از بين مي برد. براي رفع اين مشکل از يک تمرين ساده شروع کنيد.
بايستيد و دست ها را در کنار بدن تان قرار دهيد. سر را به سمت عقب خم کنيد تا جايي که مستقيماً به سقف نگاه کنيد. گردن نبايد کشيده شود. دهان را باز کنيد و دوباره ببنديد. به آرامي دندان ها را روي يکديگر حرکت دهيد. در اين حالت شما احساس کشش آرامي در عضلات گردن خواهيد داشت. اين تمرين را ? تا ?? بار در روز براي حصول نتيجه بهتر تکرار کنيد.
بازو
افتادگي پوست بعد از کاهش وزن در بخش بازوها معمولا” زير بازوها يا پشت بازو اتفاق مي افتد. کشش هاي بالاي سر به رفع اين مشکل کمک خواهند کرد. بنشينيد به نحوي که پشت صاف باشد. در هر دست يک دمبل سبک نگه داريد. براي شروع، دست را در کنار بدن قرار دهيد. دست ها را در جلو بدن مستقيم بالا بياوريد طوري که کف دست رو به پايين باشد. به آرامي دمبل ها را مستقيماً تا جايي که به بالاي سر برسند، بلند کنيد، سپس آرنج ها را خم کنيد، در اين وضعيت بايد کف دست ها پشت به گوش باشد. اين حالت را براي ? تا ?? ثانيه نگه داريد، سپس دست ها را پايين بياوريد. ?? تا ?? تکرار به صورت يک روز در ميان انجام دهيد. در اين مطلب تمرينات بيشتري را مشاهده کنيد: حرکاتي براي رفع افتادگي بازو
شکم
تمريناتي مانند کرانچ، عضلات شکم را سفت و خوش فرم مي کند و در نتيجه به از بين بردن پوست شل و افتاده در اين ناحيه کمک مي کند. حرکت شکم را با خوابيدن به پشت و خم کردن زانو تا زاويه ?? درجه انجام دهيد. دست ها را کنار گوش هايتان قرار دهيد و بدون خم کردن گردن به آرامي سر و پشت را از زمين بلند کنيد. اين وضعيت را به مدت ? ثانيه نگه داريد سپس به وضعيت شروع برگرديد. ?? تا ?? بار اين حرکت را انجام دهيد.
ران
افتادگي و شل شدن پوست معمولا” در قسمت داخلي ران اتفاق مي افتد. براي از بين بردن پوست اضافي اين قسمت و سفت کردن ران بر روي سمت چپ بدن خود دراز بکشيد. پاي چپ کاملاً راست باشد، پاي راست را از روي پاي چپ عبور داده و به صورت خميده با زاويه ?? درجه جلوي پاي چپ قرار دهيد. آرنج چپ را روي زمين قرار دهيد تا به عنوان يک تکيه گاه باشد. دقت کنيد پاي چپ را مستقيم نگه داريد، سپس به آرامي پاي چپ را از زمين بلند کرده تا فشار آرامي را در قسمت داخلي ران احساس کنيد. اين فشار دقيقا” بايد در بخش انتهاي ران (داخل ران) احساس شود. به مدت ? ثانيه اين وضعيت را نگه داريد سپس به وضعيت شروع برگرديد. اين حرکت را ?? بار تکرار کنيد و براي سمت ديگر نيز تکرار کنيد.
منبع-elmevarzesh