پوستی جوان، زیبا و بدون لک با شیر

شیر یکی از بهترین مواد کمک‌رسان به لطافت و زیبایی پوست است و به همین دلیل، از جمله مواد تشکیل‌دهنده بسیاری لوسیون‌ها، کرم‌ها، ترکیب‌هایی که در حمام استفاده می‌کنیم و همچنین شیرپاک‌کن‌هاست. استفاده از شیر برای لطافت بخشیدن به پوست، به دوران مصر و یونان باستان برمی‌گردد.
در این زمینه گفته شده که کلئوپاترا که مظهر زیبایی و جذابیت در سرزمین متمدن مصر بود، هر روز در شیر می‌خوابید و یونانیان باستان هم به پوست صورت و بدنشان ماست می‌زده‌اند.
شیر حاوی میزان قابل‌توجهی از ویتامین‌های A، D‌ و E است و به همین خاطر است که لبنیات، بهترین دوای التهابات و سوختگی‌هاست. همچنین شیر دارای اسید لاکتیک است که موجب لایه‌برداری پوست می‌شود.

چگونه با شیر پوست مان را زیبا و جوان کنیم؟
در اینجا، دو شیوه به شما معرفی می‌کنیم که از طریق عمل به آنها می‌توانید مواد مفید شیر را به پوستتان برسانید:

حمامی رمانتیک از شیرکاکائو برای داشتن پوستی زیبا :

دو سوم وان‌تان را پر از آب گرم کنید. در یک کاسه سه فنجان شیر، 5 قاشق سوپخوری نعناع تازه خردشده، سه قاشق سوپخوری پودر کاکائو، نصف فنجان نمک فرنگی اصل (سولفات دومنیزی) و یک فنجان نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به آب گرم وان بیفزایید و به مدت 20 دقیقه در آن بیارامید . لطافت در انتظار پوست شماست. اگر وان ندارید همین محلول را به روی بدنتان بریزید و ماساژ دهید.

لایه‌برداری پوست با شیر و عسل
3 قاشق غذاخوری شیر، 3 قاشق غذاخوری عسل‌ و یک قاشق چایخوری آردجوی دوسر را در یک کاسه با هم ترکیب کنید تا خمیری غلیظ به‌دست آید. پوست صورتتان را بشویید و سپس، با نوک انگشتان‌تان این خمیر را بر روی پوست‌تان بمالید و کمی ماساژ دهید. چند دقیقه بعد، صورت‌تان را به آرامی بشویید و با حوله‌ای تمیز خشک کنید. حالا انگشتان‌تان را بر پوست شاداب‌تان بمالید و از لطافتش لذت ببرید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم