کمربندهای لاغری فقط چربی‌ ها را جا به جا می ‌کنند

بر خلاف تبلیغات، کمربندهای لاغری فقط چربی را جا به جا و در بین اعضای دیگر توزیع می ‌کنند و موجب لاغری فرد نمی ‌شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، واحد علوم پزشکی ایران، دکتر کیوان الچیان، متخصص داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت:
کمربندهای لاغری با ایجاد حرارت موضعی نسبت به جا به‌ جایی چربی‌ ها در نقاط کمری اقدام می ‌کنند. کار اصلی این کمربندها لاغرکردن نیست بلکه جا به ‌جایی چربی است.
وی با بیان این که لاغر کردن توسط این کمربندها ادعایی بیش نیست، توصیه کرد افراد به جای استفاده از کمربند لاغری، ورزش کنند.

این متخصص داخلی تصریح کرد: 2 نوع ورزش وجود دارد که یکی استاتیک و دیگری هوازی است. ورزش استاتیک برای گرم‌ کردن بدن است و هوازی نیز به ورزش‌ هایی گفته می شود که به دنبال مصرف اکسیژن، چربی ‌ها می ‌سوزد.

الچیان توصیه کرد: افرادی که برای لاغر کردن به بدنسازی روی می ‌آورند ابتدا با وسایلی مانند هالتر و طناب‌ های کششی، گرم و سپس شروع به دویدن کنند. این دویدن موجب سوزاندن چربی می ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرد در مرحله اول لاغری آب از دست می ‌دهد. آن هایی که ادعا می ‌کنند ظرف چند روز 10 کیلو وزن کم می‌ کنند این 10 کیلو آب است.

این متخصص داخلی گفت: رژیم غذایی مناسب این است که در هفته بیش از نیم کیلو وزن کم نکنیم. چرا که لاغری ناگهانی موجب چین و چروک‌ های متعدد می‌ شود و این چین‌ ها دیگر برطرف نمی‌ شود اما اگر فرد به تدریج شروع به کم‌ کردن وزن کند نه چین و چروک در بدنش اتفاق می ‌افتد و نه دچار عوارض لاغری می‌ شود.