دستگاه کویتیشن و آر اف

کويتيشن (Cavitation) يک روش جديد و بدون نياز به جراحي براي حذف چربي است. اين تحول بنيادين در اروپا طراحي شده است. هيچ احتياجي به جراحي، بيهوشي، بستري شدن، مرخصي از کار و دوران نقاهت ندارد.
برخلاف روش سنتي و قديمي ليپوساکشن، در کويتيشن تيغ، بيهوشي و جراحي وجود ندارد. کويتيشن شبيه به "مزوتراپي" و يا "حل کردن چربي" مي باشد که يک درمان براي سلوليت به نام چاقي موضعي است. معمول ترين نواحي داراي مشکل کپل ها، شکم، پهلوها، ران ها، بالاي بازو، داخل زانوها و سينه ي مردان است.
چگونه عمل مي کند؟
بافت چربي براي ذخيره ي انرژي به شکل چربي تخصص يافته است. اين تکنيک با استفاده از امواج فراصوتي با فرکانس بالا است. امواج فراصوتي از طريق پوست، مستقيماً به بافت چربي نفوذ کرده و آن را به قطعات کوچکتر شکسته و باعث بوجود آمدن حباب هاي کوچکي شده که چربي را به يک ماده ي مايع تبديل مي کند. سپس اين مايع بوسيله ي سيستم لنفاوي و ادراري به راحتي از بدن خارج مي شود.
چند جلسه لازم است؟
يک جلسه ي معمولي حداکثر ?? دقيقه بسته به بيمار و ناحيه ي تحت درمان طول مي کشد.
فاصله ي بين هر جلسه به طور ميانگين يک هفته است.
در مجموع ? تا ?? جلسه به طور متوسط جهت دستيابي به نتايج مطلوب، بسته به ناحيه ي تحت درمان و بيمار، ضروري است.
فوايد کويتيشن
از بين بردن چربي ها با روشي طبيعي
درماني غير تهاجمي
بدون نياز به بستري و بيهوشي
?? دقيقه در هر جلسه
مقرون به صرفه
موارد منع درمان
در صورت داشتن موارد زير شما قادر به شروع درمان نخواهيد بود:
در دوران قاعدگي (فقط براي شکم)
عفونت و بيماري هاي پوستي
تب شديد
انواع سرطان
مشکل تيروئيد و ديگر مشکلات هورموني
بيماري هاي خود ايمني مانند ايدز
کلسترول بالا و يا نامتعادل
بيماري کبد
ترومبوز وريد، رگهاي واريسي، تيروئيد، صرع
التهاب رگ، فلبيت
آسم
بارداري و شيردهي
آلرژي
افراد زير ?? سال
درمان بوسيله دستگاه کويتيشن روشي است مبتني بر اصول فيزيک و مهارت هاي درماني توسط پزشک درمان گر در حرفه پزشکي و اثري فوق العاده مؤثر در درمان لاغري هاي غير قابل برگشت. در روش درمان لاغري به وسيله کويتيشن زماني که حباب هاي پرانرژي ريز در داخل مايعات به حرکت در مي آيند به داخل سلول نفوذ کرده و با ارتعاش شديد سبب تخريب سلول مي شوند. در بدن نزديکترين بافت به مايع چربي بوده و براين اساس ميتوان آثار سلوليت و چربي موضعي را ازبين برد. سلوليت هم نوع ديگري از بافت داراي چربي مي باشد که در مناطق خاص بدن تجمع يافته، افزايش سايز و تغير شکل بافت پوست به صورت بر جستگي هاي نا منظم ايجاد ميکند و باعث از بين رفتن تناسب اندام فرد مي گردد. سلوليت هم در خانم هاي چاق و هم حتي در افراد لاغر وجود دارد و باعث ناصاف شدن سطح پوست مي گردد.

cavitation-1
سلوليت اغلب خانم هاي بزرگتر از ?? سال را درگير مي کند و انواع گوناگوني دارد و پس از بلوغ، تکثير سلول هاي چربي متوقف مي شود، در نتيجه تعداد سلول هاي چربي در بزرگسالان ثابت است، اما انداز? اين سلول ها مي تواند در اثر افزايش وزن، تغييرات هورموني، مصرف غذاي هاي پرکالري و چرب و عدم تحرک و استرس زياد، تا چندين برابر انداز? نرمال آن افزايش يابد. متأسفانه هم? ما به نوعي درگير عوامل ياد شده هستيم. روش هاي متعددي براي بهبود تناسب اندام پيشنهاد مي شود، از جمله رژيم، ورزش، روشهاي جراحي و تکنيک هاي جديد و غير تهاجمي. اولتراسوند-کويتيشن از جمل? جديدترين اين روشهاست. انجام کويتيشن در بافت چربي، سبب تشکيل حبابهاي ريز در اطراف سلول هاي چربي مي شود که به شدت تحت تاثير امواج اولتراسوند، در حال لرزش و فوران مي باشند، برخورد اين حبابها با ديوار? سلول هاي چربي و ترکيدن آنها سبب پارگي ديوار? سلول و بيرون ريختن چربي درون سلولي يا تري گليسريد و خروج آب درون سلولي مي گردد. هرچه قدر مناطق درگير و ميزان چاقي هاي موضعي کمتر باشد، زيبائي و تناسب اندام فرد مي تواند بيشتر و بارزتر باشد، البته اين بسته به مهارت پزشک در مان گر نيز دارد. داخل ران، خارج ران (Saddle Bags)، بازوها (Uper armsf) ،(Bingo Wings)، پهلوها (Love Handle)، دورشکم (Spare tyre) و باسن، شايعترين مکان هاي تشکيل سلوليت و چاقي هاي موضعي مي باشند و يک رژيم غذائي کم کالري معمولاً براي درمان چاقي هاي اين مناطق کافي نيست. آب درون سلولي بوسيله سيستم درناژ لنفاوي تخليه و در کليه ها به شکل ادرار دفع مي شود. از اين رو يکي دو روز بعد از انجام کويتيشن دفعات ادرار افزايش مي يابد. تغيير رنگ و بوي ادرار هم در بعضي بيماران چاق ديده شده است.