نحوه تاثیر رادیوفرکانسی

ترماژ يا راديوفرکانسي، يک نوع فناوري است که از عمل حرارت و سرد کردن، براي کشيدن پوست و کم کردن چين و چروک آن استفاده مي‌کند.
لايه مياني پوست يا درم، از پروتئين‌هاي کلاژني تشکيل مي‌شود که به صورت لايه‌هاي موازي از رشته‌هايي به نام فيبريل تشکيل شده اند. فيبريل ماده زمينه‌اي را به وجود مي‌آورد که پوست را محکم و کشيده نگه مي‌دارد. طي پيرشدن، لايه‌هاي فيبريل شل مي‌شوند و نظم و ترتيب آن ها به هم مي ريزد و در نتيجه پوست، شل و آويزان مي‌شود.
در روش ترماژ، بدون آن که لايه بيروني يا اپيدرم آسيب ببيند، لايه درم حرارت داده مي‌شود. به اين شکل که انرژي به شکل امواج راديويي از دستگاه ترماژ به بافت درم منتقل مي‌شود. پس از دريافت حرارت توسط درم، فيبريل‌هاي کلاژن گسيخته مي‌شوند و سپس منقبض و ضخيم مي‌شوند، در نتيجه لايه پوستي زير آن سفت و کشيده مي‌شود.
پس از التيام، لايه‌هاي فيبريل دوباره شکل مي‌گيرند و کلاژن جديد تشکيل مي‌شود و اين پديده، پوست را سفت و کشيده‌تر مي‌کند.
بلافاصله پس از انجام ترماژ، ممکن است تا حدي سفت شدن پوست قابل رويت باشد، ولي اثرات کامل آن، احتمالا تا چند هفته و حداکثر تا شش ماه آينده ظهور خواهد کرد.
راديوفرکانسي بايستي با فاصله مشخصي از زمان تزريق بوتاکس يا ژل تحت نظر پزشک انجام گيرد
مزيت روش راديوفرکانسي
مزيت اين روش عدم نياز به دوره طولاني نقاهت (مراقبت و بهبودي) است.
در حين استفاده از راديوفرکانسي احساس گرم شدن، بعد از چند دقيقه از بين مي رود. اکثر افراد اين گرما را به خوبي تحمل مي کنند و نياز به بي‌حسي ندارد.

جوانسازي پوست با راديوفرکانسي
موارد ممنوعيت استفاده
در بيماران کلاژن واسکولار و همچنين بيماران قلبي شديد و يا بيماري هاي شديد مثل سرطان، زنان باردار يا شيرده و يا کساني که مارکرهاي الکتريکي مثل پيس ميکر قلبي و يا قطعات فلزي مثل ايمپلنت در ران و غيره دارند نبايد از روش راديوفرکانسي استفاده کنند.
همچنين راديوفرکانسي بايستي با فاصله مشخصي از زمان تزريق بوتاکس يا ژل تحت نظر پزشک انجام گيرد.

نکات لازم
- فرد مي تواند بلافاصله بعد از استفاده از اين روش، به زندگي عادي برگردد، اما بهتر است از ضد آفتاب استفاده کرده و 48 ساعت در معرض نور مستقيم خورشيد قرار نگيرد.
- بعد از درمان از يک مرطوب کننده همچون ژل آلوئه را استفاده نمايد.
- تا 48 ساعت بعد، از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نمايد.
- 48 ساعت قبل و بعد از راديوفرکانسي از ترکيبات لايه بردار استفاده ننمايد.
- تا 48 ساعت از سونا و محيط گرم استفاده نکند.
- براي گرفتن نتيجه بهتر، روزانه حداقل 8 ليوان آب بنوشد.
- قرمزي و داغي ممکن است تا 24 ساعت بعد از درمان ادامه يابد.
- احساس خشکي پوست در 12 ساعت اول درمان ممکن است، که در عرض 48 ساعت برطرف مي گردد.