رادیو فرکوئنسی RF در جوانسازی پوست چه نقشی دارد؟

راديو فرکوئنسي يا همان RF، امواج راديويي است که در روش بدون جراحي براي سفت کردن پوست و از بين بردن علائم کاهش وزن استفاده مي‌شود. آر.اف بهترين روش براي شادابي سفتي پوست به‌خصوص در ناحيه صورت است و مناسب‌ترين روش براي افرادي که در دهه 3 تا 6‌ سن خود هستند، با هر رنگ و نژاد پوستي است. کرايوليپوليز چيست

عملکرد اين دستگاه به چه صورت است؟

حرکات دوراني‌RF روي صورت باعث افزايش جريان خون و انتقال گرما از لايه‌هاي سطحي به لايه عمقي پوست مي‌شود و دماي آن را به 40 تا 50‌ درجه مي‌رساند بدون آنکه سوزشي روي پوست احساس شود. RF بيشتر در ناحيه پيشاني، زير چشم، گونه‌ها، غبغب، دور لب، خط خنده و گردن استفاده مي‌شود.

راديو فرکوئنسي‌‌3Dچيست؟
در اين روش با عبور امواج راديويي بدون آسيب به لايه سطحي پوست، لايه‌هاي عميق‌تر شامل رشته‏هاي کلاژن و الاستين و عضلات را گرم مي‌کنيم و باعث انقباض عضلات و جمع شدن پوست مي‌شود. از طرفي با تحريک فيبروپلاست‌ها، کلاژن‌سازي را تسريع مي‌کند. اين دستگاه در از بين بردن چين و چروک صورت به‌خصوص شلي و افتادگي پوست بر اثر خاصيت ليفت به‌خصوص در افتادگي پلک‌ها کاربرد فراوان دارد. در افتادگي پلک‌ها اگر علاوه بر اطراف پلک، پيشاني را هم با RF و هم 3D تحريک کنيم، نتيجه خيلي بهتر خواهد بود. تاثير اين دستگاه روي منافذ باز صورت و ترک‌هاي بارداري و سلوليت و پيري پوست گردن و دکلته و آکنه اسکار بسيار خوب است.

نحوه اثر آن در آکنه، جمع کردن غدد چربي و کم کردن ترشح چربي و از بين بردن باکتري‌هاي مولد آکنه است.

نقش اين سوزن‌ها در RFچيست؟
دستگاه RF فراکشنال داراي سوزن‌هاي متعدد و ظريفي است که توسط امواج RF انرژي مکانيکي و حرارتي را وارد پوست ‌به‌صورت ستون‌هايي مي‌کند. در اين روش آسيبي به اپيدرم نمي‌رسد و قرمزي پوست هم در عرض يک روز برطرف مي‌شود. عمق نفوز سوزن‌ها از 0.5 تا 2‌ ميلي‌متر است ولي فقط انتهاي سوزن‌ها هادي است و جريان را عبور مي‌دهد و بقيه آن عايق است. راديو فرکوئنسي 3D تهاجمي نيست يعني به بافت‌ها نفوذ نمي‌کند و هيچ اثر سوئي ندارد. فقط يک قرمزي ملايم مي‌دهد که پس از مدتي برطرف مي‌شود.

RF فراکشنال چيست؟
دستگاه فراکشنال RF‌ داراي سوزن‌هاي بسيار ظريفي است که جهت جلوگيري از ايجاد حساسيت با طلا پوشيده شده‌اند و قطر آنها 200‌ ميکرون است. طول اين سوزن‌ها عايق بوده و فقط نوک آنها آزاد است.

تعداد 25‌ عدد هستند که هر کدام 8 ‌سر دارند و مجموعا 200‌ سوزن است.
زماني که انرژي RF آزاد مي‌شود تخريب حرارتي در عمق بافت صورت مي‌گيرد.

مراحل انجام اين روش به چه صورت است؟
1- سطح پوست ناحيه با کرم بي‌حسي به مدت 45‌ دقيقه بي‌حس مي‌شود.
2- باعث سفت شدن پوست و تحريک کلاژن‌سازي و جوانسازي با وارد کردن سوزن به سطح پوست مي‌شود.
3- طي 2 تا 3‌هفته بعد شفاف شدن و کشيدگي پوست مشهود است.
4- باعث بسته شدن منافذ باز پوست مي‌شود.
5- در درمان آکنه فعال و همين‌طور جاي جوش
6- در درمان پوست مرغي (کراتوز پيلاريس) و تعريق کف دست و پا و ناحيه زير بغل موثر است.
7- درمان ترک‌هاي پوستي ‌شکم و بدن و ترک‌هاي ناشي از چاقي لاغري‌هاي متوالي
8- درمان اسکارهاي ناشي از تصادف و زخم
9- باعث افزايش متابوليسم بافتي و افزايش جريان خون پوست مي‌شود.
10- سبب افزايش جريان لنفاوي و پاکسازي سموم و مواد زائد از بدن مي‌شود.

موارد منع مصرف RF و D3چيست؟
دارا بودن پيس ميکرو قلبي، دريچه مصنوعي قلب، بارداري، استنت قلبي، عفونت فعال پوستي در موضع

منبع: الو دکتر