دستورالعملی معجزه آسا برای خشکی پوست

پوست های خشک به اندازۀ کافی مادۀ چرب تولید نمی‌کنند تا حفاظت مناسب از پوست را تضمین کنند. در نتیجه، این نوع پوست ها بسیار حساس تر و شکننده تر هستند...

دستورالعمل تهیۀ چند ترکیب، برای مراقبت از پوست های خشک را به شما آموزش می‌دهیم.

ماسک آووکادو برای پوست های خشک و حساس

گوشت نصف یک آووکادو را با چند قطره روغن زیتون در مخلوط کن بریزید، یا آووکادو را با چنگال له کنید تا پورۀ آن به دست آید.

این خمیر را روی صورت، گردن و سینه تان بمالید و بگذارید حدوداً بیست دقیقه بماند.سپس پوست تان را با آب ولرم یا جوشاندۀ ولرم آویشن آب کشی کنید.

کرم زیبایی از ماست برای پوست های خشک

دو قطره روغن عصارۀ بادام شیرین را به ماست (طبیعی و بدون شکر) اضافه کنید. برای به دست آوردن یک خمیر روغنی، با هم مخلوط شان کنید. روی صورت، گردن و سینه تان بمالید و بگذارید حدوداً ده دقیقه بماند.

سپس با آب ولرم، ترجیحاً آب چشمه یا آب تصفیه شده، نواحی مورد درمان را آب کشی کنید.

کرم محافظتی برای پوست های خشک و حساس

چند قطره اسانس برگ عطر را با روغن جوجوبا مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت، لب ها و دست های تان بمالید.

شیر پاکن خیار برای پوست های خشک

پاک کردن پوست، حداقل روزی یک بار ضروری است، اما بهتر است که این کار یک بار صبح و یک بار شب انجام شود تا پوست از آلودگی ها رها شود. از شیر پاک کن خیار بر روی تکه ای کتان یا روغن بادام شیرین هنگام شب استفاده کنید.

کرم جو مخصوص حمام برای پوست های خشک

100 گرم دانۀ جو را در یک تنزیف بپیچید و بگذارید در آب وان حمام که بدن تان در آن قرار گرفته، به مدت 10 دقیقه پخش شود. پس از حمام کردن، بدن تان را با آب ولرم آب کشی کنید.

و برای خانم هایی با پوست های حساس...

امروزه محصولاتی مخصوص پوست های حساس یا خشک وجود دارند. اول اینکه ساختار آنها عاری از هر گونه ماده ای است که باعث تحریک شود و دیگر این که در مواد تشکیل دهندۀ آنها مواد چربی ضروری برای تغذیه و حفاظت از پوست های خشک وجود دارد.

توصیۀ ما دربارۀ پوست های خشک

پوست طی مدت شب تجدید حیات می‌یابد. بنابراین شب پوست تان را با مواد مغذی که نیاز دارد، تغذیه کنید. به بیان دیگر، در مواردی که پوست خشک یا حساس است، استفاده از کرم های شب را فراموش نکنید.
منبع:funshad.com