تزریق ژل و چربی چه مزایا و معایبی دارد؟

براي رفع چين و چروک صورت راه‌هاي گوناگوني وجود دارد، از استفاده از انواع کرم‌ها و پمادها تا جراحي. داروها نمي‌توانند چين و چروک‌ها را برطرف کنند، بلکه بيشتر در جهت جلوگيري از بوجود آمدن و يا پنهان کردن آنها بکار مي‌روند. جراحي نيز مشکلات و عوارض خاص خود را دارد. تزريق پرکننده‌هاي پوستي يک راه حل کم خطر، سريع و موثر براي رسيدن به اين مقصود است. تزريق ژل

اين تزريقات در چه افرادي توصيه مي‌شود؟
تزريقات براي پر کردن فرورفتگي‌ها و چين و چروک پوست صورت به کار مي‌رود. اين روش در چند مورد مناسب است:
کساني‌ که چروک‌هاي کم عمق دارند.
بيماراني که مايل به جراحي ليفتينگ نبوده يا به‌دلايلي جراحي در آنان مجاز نيست.
در مواردي که به‌دلايلي همچون سالک يا آکنه زخم‌هاي عميق و گود دارند.
براي ازبين بردن چين در نقاطي که جراحي قادر به از بين بردن آنها نيست مثل خط خنده
افرادي که لب‌هاي کوچکي داشته و مايل به حجيم‌تر کردن آن باشند.
مواد موجود در اينگونه تزريقات چه خصوصياتي بايد داشته باشند؟

?- خطري نداشته باشند.
?- نتيجه قابل پيش بيني‌ داشته باشند.
?- ارزان باشند.
?- اثر طولاني مدت داشته باشند.
?- ايجاد کمترين درد در زمان تزريق داشته باشند.
?- ايجاد آلرژي نکنند.
?- در زير پوست طبيعي به نظر برسند.

اين تزريقات چند نوع مي‌باشند و مزيت و معايب هر کدام چيست؟
اين تزريقات يا چربي‌ هستند که از خود فرد گرفته م‌يشود، يا مواد ساختني چربي‌ها بايد ازنقاطي از بدن مثل شکم يا پهلو گرفته و پس از فرآوري هايي به شکل مايع‌ قابل تزريق در‌آيد. آنگاه آنها را بوسيله يک سرنگ و سرسوزن ظريف در لايه‌هاي زير پوست تزريق مي‌کنند.
حسن بزرگ چربي‌ اينست که چون از خود فرد است احتمال خطر حساسيت و پس زدن را ندارد. ايراد آن يکي‌ نياز به برداشتن آن از بدن است که مشکلات خاص خود را دارد.

دومين ايراد در مورد چربي‌‌ها جذب آنان است، به‌نحوي‌که پس از مدتي‌ ممکن است مقدار زيادي از آن جذب شده و در نقاط حساسي مثل لب ايجاد نامنظمي و ناهمگوني کند.

به‌جز چربي‌‌ها ، ديگر مواد ساختگي هستند که برخي‌ از آنان بيولوژيک بوده (يعني‌ ازانسان، حيوانات يا باکتري‌ها گرفته شده) و برخي‌ کاملا مصنوعيست.
در ساخت تمامي‌ آنها سعي‌ شده است که کاملا استريل تهيه شده و هيچگونه بيماري عفوني از طريق آنها انتقال نيابد. بعلاوه تلاش شده که ريسک واکنش و آلرژي در آنان به حداقل برسد.
برخي‌ از اين مواد در قسمت‌هاي عمقي پوست و بعضي از آنان زير پوست تزريق مي‌شوند.
حسن بزرگ اين مواد آماده عدم نياز به برداشتن‌شان از نقطه‌اي از بدن است ولي‌ در مقابل چربي‌ احتمال عفونت و حساسيت در آنها بيشتر است.

آيا همه افراد مي‌توانند از اين تزريق‌ها استفاده کنند؟
بلي، تنها در کسانيکه سابقه حساسيت شديد به اين مواد را دارند نبايد به‌کار رود. همچنين افرادي که داروهاي ضد انعقاد و آسپيرين يا بروفن يا داروهاي مشابه مصرف مي‌کنند بايد يک هفته قبل آنرا قطع کنند.
منبع: الو دکتر