خواص پوست میوه ها

تا آنجا که دهان در تماس با انواع خوراکي ها، از جمله ميوه هاست، تمام انواع آنها به نوعي نرم و آبدار هستند ، به خصوص گوشت مياني يا همان مغز ميوه . ولي طبق يک تحقيق انجام شده توسط دانشگاه فلوريدا ، به اين نتيجه رسيده اند که بعضي از انواع آنتي اکسيدان هاي محافظ سلامتي در پوست ميوه ها موجود است. بنابراين دور ريختن پوست آنها عاقلانه نيست. مثلا ميوه کيوي با اينکه پوستي کرکي دارد و خوردن آن چندان خوشايند نيست اما به هر حال بايد راهي براي بدست آوردن مواد مغذي آن موجود باشد . پس بهتر است به هر طريق ممکن آنها را مصرف کنيد.
بهترين راه براي رهايي از چروک هاي پوستي و مبارزه با سرطان ها ،خوردن ميوه ها با پوست است. در ادامه به 5 نوع از ميوه‌هايي که پوست آنها داراي خواص مفيدي است اشاره مي شود.
سيب: مواد فيتوشيميايي ضد سرطاني موجود در پوست سيب درختي ، 87 درصد بيشتر از مغز خود ميوه آن است. بنابراين بهتر است از اين به بعد سيب را پوست آن صرف کنيد.
خيار: پوست اين ميوه کم کالري از ماده سيليکا تشکيل يافته است که خود اين ماده باعث تازگي و طراوت پوست و مانع ايجاد چروک مي شود. يعني خاصيت کلاژني دارد. هيچ پيشنهادي براي مقدار مصرف روزانه سيليکا وجود ندارد ولي متخصصين اظهار کرده اند که حداقل 5 ميلي گرم سيليکا در يک روز مقداري است که بعد از خوردن يک خيار با پوست کسب مي کنيد.
بادمجان: پوست بادمجان در حدود 300 ميليگرم ناسونين دارد . آنتي اکسيداني که مانع از آسيب سلولهاي مغزي مي شود. همچنين حاوي 200 ميلي گرم پتاسيم (ضد گرفتگي عضله) و 13 ميلي گرم منيزيم موثر در ساختمان بافت پيوندي و 3 گرم فيبر موثر در لاغري شکم است.
کيوي: مواد شيميايي موجود در اين پوست کرکدار عاملي براي مبارزه با باکتري هاي استافيلوکوک و باکتري ايکولاي است.
پرتغال: پوست پرتغال حاوي ماده ليمونين است که دشمن کشنده اشعه فرابنفش مي باشد. دانشمندان معتقدند که خوردن يک قاشق چاي خوري پوست پرتغال در هر هفته ، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا 30 درصد کاهش مي دهد.

منبع: سلامت نيوز