آشنایی با چندی از نکات اشتباه در کاهش وزن

نکات اشتباه در کاهش وزن را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.
رژيم گرفتن اين روزها امري عادي شده است و هر کسي با کم کردن حجم غذا يا افزايش مدت زمان ورزش روزانه به دنبال کاهش هر چه بيشتر وزن است. اين درحالي است که در اين ميان هرکسي قصد دارد به اندازه خود کمک کرده و نکاتي را يادآور مي شود.
يادآور شدن نکات و کمک کردن به فردي که به دنبال کاهش وزن است امري پسنديد و کمکي بزرگ است اما گاهي اوقات ما ناخواسته نکاتي را مي گوييم که خودمان از آن ها اطلاعي نداشته و در موردشان تحقيق نکرده ايم.
در ميان نکاتي که دهان به دهان ميچرخد و مقبوليت عام دارند تعدادي از هيچ ريشه علمي برخوردار نيستند و تنها فردي که رژيم دارد را اذيت مي کند و شايد به بدن او آسيب هاي جدي نيز وارد کند. در ادامه مهمترين اين نکات که به اشتباه ميان مردم جا افتاده است را براي شما آورده ايم:

نکات اشتباه در کاهش وزن
1- تمرکز بر یک جنبه برای کاهش وزن
اولین و بزرگترین اشتباه معمول در شروع کاهش وزن در افراد، تمرکز ،فقط بر یک جنبه برای رژیم و کاهش وزن است.
برای رسیدن به نتیجه مطلوب، صرفا داشتن رژیمی سخت، بدون برنامه ریزی ورزشی یا بر عکس، تمرکز بر فعالیت ورزشی مثلا پیاده روی، بدون رعایت نکات تغذیه ای مناسب، کافی نخواهد بود.
با توجه به هر دو جنبه تغذیه و ورزش، کاهش وزن سالم و متعادلی داشته باشید.

2- مواجه با کمبود مواد غذایی
دومین اشتباه معمول افراد، کاهش به یکباره یا قطع برخی منابع مغذی و در نتیجه، مواجه با کمبود منابع غذایی مورد نیاز بدن می باشد.

حذف وعده های غذایی مثل شام یا صبحانه و کاهش مصرف مواد مغذی ، نه تنها هیچ ضرورتی برای کاهش وزن ندارد، بلکه می تواند برای سلامت بدن، خطر ساز هم باشد.
برای حفظ سرعت متابولیسم بدن، علاوه بر اینکه لازم است با برنامه ریزی صحیح، از تمامی مواد سالم و مغذی استفاده کنید،بهتر است همزمان،ورزش و فعالیت بدنی متعادلی را هم برنامه ریزی نمایید تا این ترتیب ،کاهش وزن سالم و بی خطری داشته باشید.

3- کاهش وزن شدید در ماه
باور و اشتباه سوم برخی افراد، کاهش وزن زیاد و بیش از حد معمول در ماه است.چرا که این کار، بازگشت سریعتر وزن شما را در پی خواهد داشت.
بنابراین سعی کنید به مرور و تدریجا و به همان میزان استاندارد در ماه، وزن کم کنید.

4- مصرف تصادفی و بدون برنامه مواد غذایی
اشتباه چهارم در کاهش وزن، مصرف رندم یا تصادفی مواد غذایی است.
بدن شما، پیوسته به املاح و مواد مغذی نیاز دارد.شما نمی توانید یک ماده غذایی را نادیده گرفته و مصرف ماده غذایی دیگر را آغاز کنید.اینکار، سلامت بدن را تهدید خواهد کرد.
تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن، باید به اندازه و همگام با یکدیگرمصرف شوند تا بدن دچار افت یا کمبود مواد غذایی نگردد.

5- قطع کامل روغن
و بالاخره، پنجمین اشتباهی که متاسفانه بسیار معمول است، حذف کامل روغن از برنامه غذایی می باشد.
بدن شما بدون چربی لازم، نمی تواند به فعالیت موثر خود ادامه دهد.با انتخاب روغن های سالم، رژیمی متعادل، بدنی سالم و کاهش وزن ایمنی داشته باشید.
علاوه بر تمامی اشتباهات ذکر شده، برخی افراد برای کاهش وزن سریعتر، قرص های لاغری را بدون مشورت پزشک و تنها با پیشنهاد اطرافیان مصرف می کنند.توصیه می کنیم با توجه به تمامی موارد بالا و در نظر گرفتن شرایط خاص بدنی، در خصوص نحوه رژیم غذایی و کاهش وزن خود، حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.