خوراکی های شکم صاف کن!

آيا مي‌دانيد کدام غذاها شکم‌تان را صاف و كدام‌ها شکم‌تان را برجسته‌تر مي‌کند؟
همه ما مي‌دانيم که ورزش کردن باعث شکل گرفتن و سفت شدن عضلات بدن مي‌شود اما بعد از کرانچ‌هاي بي‌شمار و دراز و نشست‌هاي نفس گير، بعضي وقت‌ها مي‌بينيد شکم‌تان آنطور که بايد سفت نشده و حسابي لج‌تان مي‌گيرد!
شايد مشکل رژيم غذايي‌تان است که تمام زحمات ورزشي‌تان را به باد مي‌دهد؟! غذاهايي که مي‌خوريم، تاثير بسيار پررنگي بر ظاهر ما مي‌گذارند؛ رژيم گرفتن بدون اطلاع از کالري، سديم و چربي پنهاني که در هر کدام از آنها ممکن است وجود داشته باشد، مثل پرتاب کردن تير در تاريکي است اما در ادامه خبرهاي خوبي براي‌تان داريم؛ خوردن بعضي غذاهاي خاص مي‌تواند به صاف شدن شکم شما کمک کند اما آيا شما مي‌دانيد کدام غذاها شکم‌تان را صاف مي‌کنند و كدام‌ها شکم‌تان را برجسته‌تر مي‌کند؟ در اين مطلب با هر 2 نوع اين غذاها براي لاغري شکم آشنا خواهيد شد.

ماست پروبيوتيک:
اين صبحانه حاوي باکتري‌هايي است که به کنترل باکتري‌هاي داخل شکم کمک مي‌کند، سيستم گوارش‌تان را منظم نگه داشته و مانع از چاقي شکم مي‌شود.

زيتون:
يکي از اساسي‌ترين جزئيات رژيم مديترانه‌اي، زيتون است که به کنترل انسولين و قند خون کمک مي‌کند و هر دوي اين عوامل در صاف شدن شکم نقش اساسي دارند. اين خوراکي حاوي چربي غير‌اشباع تک‌زنجيره‌اي است که به کاهش کلسترول کمک مي‌کند. و احتمال بروز حمله‌هاي قلبي را کاهش مي‌دهند.

توت‌فرنگي:
خوردن توت‌فرنگي مي‌تواند به کاهش چربي شکمي کمک کند. همچنين جهش‌هاي انسولين را که ممکن است باعث بالا رفتن وزن شود، کاهش مي‌دهد.

شکلات تلخ:
تحقيقات نشان داده شکلات تلخي که حاوي07درصد کاکائو يا بيشتر باشد سرشار از فلاونوئيدهاي شکم صاف‌کن است که چربي‌سوزي را افزايش داده و شکم را صاف مي‌کند.

بادام‌زميني:
بادام‌زميني فرآوري شده چربي غير‌اشباع تک‌زنجيره‌اي نيست؛ اما اين نوع چربي در محصول فرآوري نشده‌اش وجود دارد که باعث لاغر شدن شکم مي‌شود.

سس گواکومولي:
سس گواکومولي مخلوطي است از آووکادو، گوجه‌فرنگي، فلفل قرمز و ادويه‌هاي ديگر. آووکادوي موجود در سس ديپ گواکومولي سرشار از چربي‌هاي خوب است.

ميوه حاوي ويتامين C :
ويتامين C به فرايند توليد سريع‌تر چربي در بدن کمک مي‌کند همچنين توليد اسيدآمينه‌هايي که مسئول سرعت بخشيدن به چربي‌سوزي در بدن هستند، تحريک مي‌کند. ويتامين C، به خصوص اگر حين ورزش استفاده شود به کاهش چربي شکمي کمک مي‌کند. سه‌چهارم ليوان آب پرتقال يا نصف فنجان فلفل قرمز تمام ويتامين C مورد نياز روزانه بدن را تامين مي‌کند و بروکلي و سيب‌زميني شيرين هم حاوي مواد ضد‌چربي بسيار زيادي هستند.