کدام غذا را باید به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا چربی شکم‌تان آب شود؟

1.گوجه‌فرنگي 2.گريپ‌فروت 3.آجيل و دانه‌ها 4.کاهو
بسياري از آجيل‌ها داراي ميزان خوبي از اسيدهاي چرب امگا 3 هستند. اين اسيدهاي چرب در مواد ديگري مانند گوشت بسياري از ماهي‌ها نيز يافت مي‌شوند ولي آجيل يکي از بهترين منابع گياهي آن است. همچنين ميزان زيادي فيبر در انواع آجيل وجود دارد که باعث کاهش ميزان کلسترول مي‌شود. پس گزينه 3 صحيح است.

حذف کربوهيدرات‌ يا چربي؟
براي خلاصي از چربي‌هاي شکم چه خوراکي‌هايي را نبايد بخوريد تا موجب لاغري شکم شود؟
1. کربوهيدرات‌هاي فراوري شده 2. چربي‌هاي ترانس 3. قندهاي ساده 4. همه موارد
با کاهش مصرف قندهاي فراوري شده، سطح هورمون انسولين که باعث ذخيره چربي مي‌شود، پايين رفته و سطح هورمون چربي‌سوز گلوکاگون افزايش مي‌يابد. اين کار يک راهبرد ضروري براي کاهش چربي‌هاي اطراف شکم به حساب مي‌آيد و به اين ترتيب نه‌تنها خطر بروز بيشتر بيماري‌هاي خطرناک کاهش مي‌يابد، بلکه تمام ورزش‌هايي که براي کوچک کردن شکمتان انجام مي‌دهيد، زير توده‌اي از چربي‌ها به هدر نمي‌رود. در مورد چربي‌هاي ترانس و اشباع هم که قبلا صحبت کرديم و گفتيم از آنجا که خيلي سريع و راحت با اکسيژن ترکيب مي‌شوند، خطرناک هستند.
کربوهيدرات‌هاي فراوري شده مثل برنج سفيد، آرد سفيد و ...، نياز به هضم ندارند و به سرعت جذب مي شوند. آنها فاقد املاح و ويتامين هستند و بدن ما نمي‌تواند آنها را به طور مناسب تبديل به انرژي کند. به اين ترتيب گلوکز در خون و سلول‌هاي ما سرازير مي‌شود و غير از چاقي مشکلات خطرناکي مثل ديابت و ... را برايمان پيش مي‌آورد. نبود فيبر در کربوهيدرات‌هاي تصفيه شده يا فراوري شده حرکت مواد غذايي در دستگاه گوارش را کند مي‌کند. مواد غذايي در روده بزرگ مدت زمان بيشتري باقي خواهند ماند و به عنوان غذا توسط باکتري‌هاي مضر که توليد سم مي‌کنند، استفاده مي‌شوند. به همين خاطر است که اين نوع کربوهيدرات‌ها در طولاني‌مدت باعث چاقي مي‌شوند. پس بايد تمام موارد گفته شده را از رژيم غذايي خود حذف کنيد تا بتوانيد از شر چربي‌هاي شکم‌تان خلاص شويد.