چطور یوگا باعث لاغری می شود؟

آيا شما هم جزو افرادي هستيد که ورزش يوگا انجام مي دهند؟ بايد به شما آفرين بگويم. همواره توصيه مي شود که يوگا براي لاغر شدن مفيد است ولي علت اينکه چرا براي لاغري مفيد است کمتر گفته شده . در اين بخش در مورد نحوه تاثير يوگا بر لاغري، صحبت مي کنيم. لاغري شکم
کاهش استرس
يوگا، اضطراب مزمن و حاد رو از طريق آرام کردن اعصاب سمپاتيک، کاهش مي دهد. افرادي که به طور منظم، يوگا کار مي کنند، سلول هاي مغزي بيشتري در مناطقي از مغز که استرس رو کنترل کرده و تمرکز و آگاهي فرد رو افزايش مي دهند، دارند.
کاهش هوس هاي غذايي
مطالعات نشان مي دهند که کساني که دچار استرس هستند، بيشتر از ساير افراد دچار هوس هاي غذايي و پرخوري مي شوند. بنابراين، اگر بتوان استرس رو کنترل کرد، مي توان از پرخوري بي دليل هم جلوگيري کرد. پس يوگا مي تواند از هوس هاي غذايي جلوگيري کند.
کاهش چربي شکم
يوگا، هورمون کورتيزول رو در بدن کاهش مي دهد. اين هورمون در زمان هاي استرس، ترشح مي شود و يکي از خاصيت هايي که دارد اين است که مانند يک آهن ربا، چربي رو به ناحيه شکم جذب و در شکم ذخيره مي کند. پس کاهش اين هورمون به کاهش چربي شکم، کمک مي کند.
تحرک و فعاليت بيشتر
با توجه به اينکه يوگا، علائم افسردگي رو کاهش مي دهد، در افزايش تحرک و فعاليت افراد هم نقش دارد زيرا تحقيقات نشان مي دهند که افرادي که شادتر هستند، فعاليت و جنب و جوش بيشتري دارند.
خواب بهتر
تمرين منظم يوگا باعث مي شود که کيفيت خواب ما افزايش پيدا کند. همونطور که بارها گفته ايم، کم خوابي و خواب بي کيفيت، مي تواند به افزايش وزن منجر شود و ترشح هورمون سيري (لپتين) رو در بدن کاهش داده و در نتيجه مقاومت ما رو در برابر غذاهاي چاق کننده، کاهش مي دهد. اما خواب بهتر (هشت ساعت خواب با کيفيت شبانه)، ترشح هورمون سيري و گرسنگي رو تنظيم مي کند و در نتيجه اشتها بهتر کنترل مي شود.
افزايش قدرت تفکر و تصميم گيري
يوگا کمک مي کند که به آهستگي غذا بخوريم و طعم و بوي هر لقمه از غذا رو با تمام وجود درک کنيم. اين کار باعث مي شود که غذاي کمتري مصرف کنيم و هوس هاي غذايي هم در ما کاهش پيدا کنند.
منبع: دکتر سلام