لیپوساکشن؛ خلاصی از شرّ چربی های مزاحم!

با پیشرفت روزافزون علم و فن آوری ، روش های جدیدی در علم پزشکی ارائه می شود که شناخت آنها بسیار لازم و ضروری است.
این روش های نو و تازه در حیطه مسائل پوست و زیبایی بسیار فراوان هستند و طبعاً طرفداران خاص خود را نیز دارند.
ولی آیا همه مردم ، از همه جوانب آن اطلاع دارند؟!
چاقی هم در این دوران معضلی شده است. اگر مسائلی مثل پرخوری، عادات غلط غذایی ، عدم تحرک و غیره را در نظر نگیریم ، بعضی افراد به طور ژنتیکی استعداد خارق العاده ای در چاق شدن دارند و از این بابت باید هر چه فریاد دارند بر سر ژن های محترم خود بکشند!
بر این اساس روش های مختلفی برای حذف این چربی های زاید مطرح شده است که یکی از آنها لیپوساکشن است. در این روش چربی های بدن برداشته می شود تا ظاهر فرد متناسب تر به نظر برسد.
معمولا این روش برای برداشتن چربی های ران، شکم، باسن و حتی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و فقط چربی های زاید و تجمع یافته در این نواحی را برمی دارد.
اما چه کسی نامزد خوبی برای لیپوساکشن به شمار می رود؟
فردی که برای این کار انتخاب می شود، باید انتظارات واقعی ( نه دور از ذهن ) از این روش داشته باشد و شرایط ذیل را نیز داشته باشد : وزن او کمی ( یا تا حد متوسط ) بالاتر از وزن نرمال مورد نظر باشد ( با توجه به قد شخص )، پوستی محکم و الاستیک داشته باشد، سلامت عمومی خوبی داشته باشد، چربی های تجمع یافته به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده و با این دو روش قابل برطرف شدن نباشد.
افرادی که پوست آنها از نظر کیفی مشکل دارد ( مثلا بیماری یا عفونت پوستی دارند ) برای لیپوساکشن در نظر گرفته نمی شوند، زیرا احتمال بروز مشکلات بیشتر در پوست آنها وجود دارد.
در مورد روش لیپوساکشن ، سن فرد چندان مهم نیست ، اگرچه باید به این نکته مهم توجه داشت که پوست افراد سالمند، قدرت کشسانی کافی را ندارد و ممکن است نتیجه کار چندان مطلوب به نظر نرسد.
حالا فکر می کنید اگر بخواهید لیپوساکشن انجام دهید، باید با چه کسی صحبت کنید و چه کارهایی انجام دهید؟
اولین مرحله آن است که با یک پزشک متخصص جراحی مشورت کنید. جراح می تواند با بررسی هایی که انجام می دهد، تعیین کند که کدام روش برای حذف چربی های زاید شما مناسب تر است. نوع پوست شما را در نظر بگیرد و کارآیی و ایمنی روش موردنظر را بررسی کند؛ ضمن این که وضعیت جیب شما را هم بداند!
در این زمینه هر سوالی در ذهنتان وجود دارد از جراح بپرسید. الان اصلا وقت خجالت کشیدن نیست ! اگر پزشک و شما، هر دو به این نتیجه رسیدید که لیپوساکشن انجام شود، از او بخواهید آنچه در این مورد لازم است به شما توضیح دهد؛ مثلا محدودیت هایی که در رژیم غذایی خواهید داشت یا مصرف و عدم مصرف بعضی ویتامین ها و ... . اگر سابقه حساسیت دارید، آن را با جراح در میان بگذارید؛ ضمن اینکه اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتماً به او اطلاع دهید.