کاهش وزن بدون بازگشت

فعالیت جسمی برای حفظ تناسب اندام شما ضروری است ؛ باید میان مصرف انرژی ( فعالیت جسمی ) و انرژی وارد شده به بدن ( تغذیه ) تعادل ایجاد کنید ، بیشتر اوقات فعالیت جسمی کافی نیست و مقدار مواد غذایی وارد شده به بدن نیز بیش از مقدار نیاز است.
بدون انجام فعالیت های جسمی و سوزاندن انرژی مشکل است که بتوان وزن را ثابت نگه داشت ، همچنین تنها با یک برنامه ورزشی هم کافی نیست، مهم است که این فعالیت به طور منظم انجام شود ، مانند نیم ساعت پیاده روی ، ژیمناستیک یا دوچرخه سواری با سرعت متعادل و …
باید بدانید که هرچه بیشتر تحرک داشته باشید در ثابت نگه داشتن وزن موفق تر خواهید بود ، ورزش کمک میکند تا تعادل انرژی در بدن برقرار شود ، فعالیت های قلبی و ریوی بهبود یابد و احتمال ابتلا به افسردگی ، دلسردی ، فرسودگی و … که یکی از دلایل پرخوری عصبی میباشد کاهش یابد.
» مقدار وعده های غذایی تان را کم کنید ، بهتر است از بشقاب های کوچک استفاده کنید ، این بشقاب ها باعث میشوند که احساس کنید غذای بیشتری خورده اید.
» هر روز ۵ واحد میوه و سبزی بخورید.
» حتماً هر روز ۳ وعده غذا بخورید ، البته شام باید سبک باشد.
» میزان کالری دریافتی را با حذف حداکثری چربی ها و الکل کم کنید ، چربی و الکل نه تنها کالری بسیار بالایی دارند بلکه باعث افزایش اشتها میشوند.
» کربوهیدرات های کامل را که در فیبرها و نان های سبوس دار به مقدار زیادی وجود دارند جزو الویت ها قرار دهید.
» در جشن ها نباید از غذا خوردن صرف نظر کنید اما باید با دقت در انتخاب غذا و کاهش مقدار آن ، میزان کالری دریافتی را مدیریت کنید ( به این منظور برای پیش غذا مواد خام و برای دسر میوه بخورید و از مواد غذایی دیگر به مقدار بسیار کمی استفاده کنید ) هرگونه زیاده روی باعث افزایش وزن در طول هفته خواهد شد.
» علت های ریزه خواری تان را پیدا کنید و از بین ببرید.

ثابت نگه داشتن وزن مختص به چند روز و چند هفته نیست بلکه تمام طول یک زندگی سالم را در بر میگیرد و به همین علت است که باید سبک زندگی تان را به آهستگی با ویژگی های طبیعی بدن مطابقت دهید.