لیزر موی زائد و این پیامدها

ليزر موي زائد براي چه افرادي مضر است اين امر چه تاثيراتي روي پوست ميگذارد چرا برخي افراد با وجود ليزر درماني باز هم با رشد مو مواجه مي شوند
يک متخصص پوست، مو و زيبايي با بيان اينکه در افرادي که اختلال هورموني دارند معمولا موهاي زائد برمي‌گردد، گفت: در افرادي که اختلال هورموني و اختلال سيکل قاعدگي دارند پس از انجام ليزر درماني احتمال عود و بازگشت موهاي زائد وجود دارد.
،دکتر”غلامرضا عشقي” اظهار کرد: از ليزر درماني براي رفع موهاي زائد و از بين بردن فرورفتگي‌هاي سطح پوست و جوان سازي پوست استفاده مي‌شود.
وي با بيان اينکه اين موهاي زائد بيشتر در زيربغل، چانه و نواحي زير شکم ديده مي‌شود، تصريح کرد: ليزر درماني براي رفع موهاي زائد معمولا طي هشت تا 10 جلسه انجام مي‌شود.
وي گفت: در افرادي که اختلال هورموني دارند معمولا موهاي زائد برمي‌گردد اما به شدت آن کمتر مي‌شود و با تکرار ليزر مي توان به کاهش رشد موهاي زائد کمک کرد.
اين متخصص پوست،مو و زيبايي اظهار کرد: تعداد جلسات لازم براي ليزر درماني با هدف جوان سازي پوست و از بين بردن جاي جوش و فرورفتگي‌هاي صورت با توجه به نوع پوست افراد از پنج تا 10 جلسه متغير است.
دکتر عشقي با اشاره به اينکه ليزرهاي جديد هيچ گونه دردي را براي بيمار به همراه ندارد، تاکيد کرد: حتما بايد ليزردرماني در محيطي بهداشتي و توسط پزشک متخصص انجام شود و از رفتن نزد افراد غير متخصص و آرايشگاه‌ها خودداري شود.
وي با بيان اينکه پس از ليزر درماني بهتر است سالي يک يا دو بار انجام آن تکرار شود، تصريح کرد: در صورتيکه ليزر توسط پزشک متخصص انجام شود عوارضي نداشته و تنها قرمزي و سوختگي سطحي بر روي پوست ايجاد مي‌شود که ظرف چهار تا پنج روز از بين مي‌رود.
وي با اشاره به اينکه 90 درصد از مراجعه کنندگان براي ليزر درماني خانم‌ها هستند، اظهار کرد: سنين 22 تا 34 سال شايع‌ترين سن رجوع براي انجام اين عمل است.
خانم‌هاي باردار ليزر درماني نکنند
اين متخصص پوست،مو و زيبايي با بيان اينکه ممکن است ليزر بر روي سلامت جنين عوارض نامطلوبي بگذارد بنابراين مادران باردار در دوران بارداري خود بايد از انجام ليزر بپرهيزند.
دکتر عشقي تصريح کرد: ليزر هيچ تاثير اثبات شده‌اي بر ايجاد ناباروري يا کاهش باروري ندارد همچنين انجام ليزر براي رفع موهاي زائد زير بغل هيچ عوارض ناخوشايندي براي بدن ندارد. رفع موهاي زائد
اين متخصص بيماري‌هاي پوست با بيان اينکه محيط هاي غير بهداشتي و افراد غيرمتخصص از ليرزهاي چيني استفاده مي‌کنند، تصريح کرد: افراد براي ليزردرماني به هيچ عنوان سراغ اشخاص غير متخصص نروند چراکه ليزرهاي چيني داراي عوارض جبران ناپذيري است.
انجام ليزر توسط افراد غيرمتخصص منجر به کوري مي‌شود
وي گفت: غير از متخصص پوست هيچ شخص ديگري قادر به انجام ليزر نخواهد بود در صورتيکه در مطب‌هاي غيرمجوز و توسط اشخاص غير متخصص انجام شود منجر به کوري و عوارض خطرناک ديگر مي‌شود.
وي افزود: مردم بايد توجه کنند که ليزر فقط توسط متخصص پوست و در مطب پزشک انجام شود و در صورت مشاهده افراد غير متخصص در مطب‌هاي بدون مجوز حتما به منابع ذيربط گزارش داده شود.
عشقي گفت: پس از انجام ليزر بهتر است مقداري يخ را به مدت 10 دقيقه بر روي پوست قرار دهند و جلسات درماني را حتما تکميل کنند.
ايسنا