سمعک وایرلس


تکنولوژی ویژه ای که در نسل های جدید سمعک مورد استفاده قرار گرفته است منجر به معرفی رده ای ویژه از سمعک ها به نام سمعک وایرلس یا سمعک بی سیم شده است.

از جمله مزایای سمعک های بی سیم می توان به امکان تنظیم سمعک ها بدون نیاز به کابل ویژه، رابط گردنی یا .... اشاره کرد. با استفاده از سمعک وایرلس، کافیست کاربر سمعک را روی گوش خود قرار دهد و شنوایی شناس وی به راحتی تنظیمات سمعک را به صورت بی سیم از طریق نرم افزار ویژه هر سمعکی برای کاربر اعمال و در سمعک وی ذخیره می سازد.

مزیت دیگر کاربرد سمعک وایرلس که از جمله مهمترین پیشرفت ها به منظور بهبود درک گفتار و مکان یابی به ویژه در محیط های همهمه ای است، قابلیت ارتباط دوگوشی سمعک ها می باشد که کمک شایان ذکری به بهبود درک گفتار و راحتی شنوایی کاربر می کند.

با استفاده از سمعک  وایرلس، کاربر امکان استفاده از وسایل جانبی کمک شنیداری مانند رابط تلویزیون، رابط تلفن، مینی میکروفون، ریموت کنترل و ... را بدون نیاز به هیچ واسط یا رابط و کابلی، به راحتی مورد استفاده قرار داده و بهبود صوت دریافتی را به بهترین شکل، با حداکثر سرعت و بدون تداخل تجربه کنند.

 در کلینیک ها بالاترین مدل های سمعک وایرلس در سایزهای مختلف و متناسب با وضعیت شنوایی کاربران در اختیار مراجعین قرار گرفته و فرد قبل از دریافت سمعک، می تواند مزایای سمعک وایرلس را تجربه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشد.

 با پیشرفت تکنولوژی سمعک های هوشمند به امکانات دیگری نیز دسترسی پیدا کرده اند. سمعک وایرلس سمعکی است که امکانات دیگری مانند وسایل جانبی (وسایل ارتباطی با موبایل ، تلویزیون و مینی میکروفون ها و...) و ارتباط وایرلس یا بی سیم با سمعک گوش مقابل را در اختیار کاربر سمعک وایرلس قرار می دهد.

 با توجه به پیشرفته بودن و امکانات بسیار زیاد سمعک وایرلس ، بسیاری از کمپانی ها مدعی ارائه سمعک وایرلس هستند و حتی به ارتباط بلوتوثی ساده هم وایرلس می گویند. (از نظر ماهوی گفته نادرستی نیست) اما بر اساس آنچه مجله Audiology online به عنوان یکی از معتبرترین منابع شنوایی شناسی در دنیا به عنوان سمعک وایرلس مطرح می کند سمعکی است که بدون سیم تنظیم می شود. یعنی در هنگام تنظیم سمعک هیچ سیمی به سمعک وصل نشده و از راه دور قابل تنظیم است.

 

 

این سمعک ها به تکنولوژی وایرلس ۲/۴ گیگا هرتز مجهز هستند. پس اگر به دنبال تهیه یک سمعک وایرلس واقعی هستید تنها سمعک هایی را انتخاب کنید که مجهز به‌تکنولوژی وایرلس ۲/۴ گیگا هرتز بوده و در نتیجه کیفیت و وضوح بی مانند صدای دریافتی در سمعک را به شما هدیه می دهند.


 

سمعک هوشمند وایرلس چیست؟

سمعک های پیشرفته (سمعک هوشمند) با بهره گیری از تکنولوژی های جدید، جایگزین مناسبی برای فعالیت های طبیعی گوش و مغز انسان فراهم کرده است. شاید همیشه این سوال برای کاربران پیش آمده باشد که سمعک های گران تر چه تفاوتی با سمعک های معمولی (سمعک هوشمند در مقابل سمعک معمولی) دارد. مدار به کار گرفته شده در سمعک ها مهم ترین فاکتور در تعیین هزینه لازم جهت تهیه سمعک مناسب برای هر فرد است.

تنها متخصص شنوایی شناس است که می تواند در تعیین فاکتور های لازم برای هر فرد، در انتخاب بهترین سمعک برای وی راهکار ارائه دهد. سمعک ها دارای رده های مختلف تکنولوژی از دیجیتال معمولی تا هوشمند وایرلس می باشد.

 سمعک های معمولی شاید همیشه قدرت تشخیص لازم محیط را جهت کمک به کاربر نداشته باشد. دلیل این مساله هم کاملا واضح است، محیط فرد همیشه ثابت نیست و همیشه در حال تغییر است.

سمعکی که بتواند بر اساس شرایط مختلف فعالیت خود را تغییر بدهد بدون شک دارای تکنولوژی پیشرفته ای است.

این همان کاری است که مغز انسان انجام میدهد، بدون آنکه فرد متوجه شود. امروزه سمعک هوشمندی که در اختیار کاربران عزیز قرار میگیرد که با الگوبرداری از مغز انسان، عملکرد مدارات مختلف خود را بر اساس شرایط محیط تغییر داده و در هر محیط بر اساس نیاز کاربر آنها را به کار می گیرد.

 

سمعک هوشمند وایرلس:

 

پیشرفته ترین گروه سمعک ها دارای تکنولوژی هوشمند وایرلس است که به سمعک هوشمند معروفند.

 تکنولوژی سمعک هوشمند علاوه بر تشخیص محیط های مختلف، دقیقا همانند گوش طبیعی قابلیت ارتباط دوگوشی را برای فرد فراهم می سازد و بیشترین شباهت را به شنوایی طبیعی انسان به خود اختصاص داده است. به بیان ساده تر دو سمعک وایرلس یک فرد، دائما در حال تبادل اطلاعات با یکدیگر بوده و علاوه بر دوچندان نمودن توانایی شنیدن صداهای مختلف خصوصا گفتار، توانایی جهت یابی فرد را نیز تقویت خواهد کرد.

همچنین قابلیت اتصال بی سیم به موبایل، تلویزیون و دیگر وسایل ارتباطی برای کاربر فراهم می گردد.

 

مقایسه سمعک هوشمند و سمعک دیجیتال:

 

با سمعک هوشمند فرد قادر به شنیدن کوچکترین صداهای محیطی و گفتاری خواهد بود.  سمعک های دیجیتال معمولا توانایی شناسایی دقیق محیط و تغییر اتوماتیک را ندارد، اما تاحدودی سیستم شنوایی طبیعی را برای کاربر بازسازی می کند.

 همچنین امکان تغییر برنامه برای کار بر فراهم شده است و با ورود به محیط های مختلف می تواند از برنامه های اختصاصی همان محیط استفاده نماید.