دو اصل مهم در تزریق ژل به لب

دو اصل مهم را در تزريق ژل‌ها بايد به ياد داشته باشيم؛ اول اينکه براي تزريق اين نوع ژل‌ها تنها و تنها متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستيک صلاحيت دارند و تزريق اين مواد به وسيله پزشکان عمومي، دندانپزشکان، حتي متخصصان بي‌هوشي‌ به صلاح بيماران نيست؛ چرا که در بسياري از موارد اگر عارضه کم خطري هم در اثر تزريق ژل رخ دهد، متخصصان پوست و مو بهتر مي‌توانند آن را کنترل کنند.
گاهي به دنبال تزريق ژل فرد دچار عود تبخال مي‌شود که پزشک متخصص با تجربه‌اي که دارد به راحتي مي‌تواند آن را درمان کند و در غير اين صورت همين اتفاق مي‌تواند موجب بر جاي گذاشتن اسکار (جوشگاه) روي صورت شود.
نکته دوم، آگاهي يافتن بيمار از نوع ماده تزريق شده است. پزشک براي بيمار بايد توضيح دهد که از چند نوع ژل استفاده خواهد کرد، زمان ماندگاري آن چه مدت است و چه عوارض احتمالي وجود خواهند داشت. عوارض موقتي مانند قرمزي و کبود شدن کاملا طبيعي بوده و هيچ جاي نگراني نيست. از تزريق ژل‌هاي متفرقه و بودن نام و نشان جدا پرهيز کنيد. در صورت امکان حتي نام ژل مصرف شده را نيز نزد خود يادداشت کنيد تا اگر به هر دليلي به پزشک متخصص ديگري مراجعه کرديد، بدانيد که چه ژلي براي شما تزريق شده و آيا از آن راضي بوده‌ايد يا خير. بنابراين دو اصل مهم در تزريق ژل عبارت‌اند از:
• تزريق توسط متخصص پوست يا جراح پلاستيک
• مصرف ژل‌هاي استاندارد و داراي تاييديه‌هاي گوناگون جهاني و وزارت بهداشت ايران.
نوع ديگر ژل‌ها که مصرف آنها شايع‌تر است، ژل‌هاي موقت است. از مهم‌ترين اين نوع ژل‌هاي مي‌توان به هيالورونيک اسيد و هيدروکسي آپاتيت اشاره کرد. اولي حدود ? ماه تا يک سال دوام دارد و دومي حدود يک تا دو سال. يک مزيت مهم اين ژل‌ها اين است که اگر به هر دليلي فرد از تزريق ژل پشيمان شد، بالاخره اثر اين مواد خواهد رفت اما در مورد ژل‌هاي دايمي پشيماني سودي ندارد.

منبع: الو دکتر