تمرین‌های قدرتی و تأثیر آن‌ها در کاهش چربی‌های شکمی

آخرين جزء برنامه کاهش چربي شکم، تمرينات ورزشي قدرتي است. بايستي هنگام ورزش کل بدن را در نظر بگيريم، نه فقط يک قسمت از آن را. تمرين بر روي يک عضله خاص، بدون در نظر گرفتن ساير عضلات، باعث عدم تعادل در عضلات و بروز عوارضي در بدن مي‌شود. مثلاً اگر براي لاغري شکم، ورزش دراز و نشست را به شيوه غلط انجام دهيد، فشار زيادي به کمرتان وارد شده و آن را دچار آسيب خواهد کرد.
بسياري از افراد تصور مي‌کنند که براي کاهش وزن فقط بايد ورزش‌هاي استقامتي (هوازي) را انجام دهند و بعد از لاغر شدن ورزش‌هاي قدرتي (بي‌هوازي) را اجرا کنند. ورزش‌هاي بي‌هوازي داراي مدت کوتاه و شدت زياد هستند؛ مثل دوي سرعت و وزنه برداري. هر چند که بلند کردن وزنه يک ورزش بي‌هوازي است و گليکوژن بدن بيشتر از چربي در اين فرآيند مي‌سوزد ولي اين گونه تمرينات قدرتي باعث افزايش حجم عضلات (توده بدون چربي بدن) و در نتيجه افزايش سوخت و ساز (متابوليسم) مي‌شود. هر چه ميزان سوخت و ساز در بدن سريع‌تر باشد، چربي بيشتري نيز خواهد سوخت.
لذا در يک برنامه کامل بايد هم ورزش‌هاي هوازي و هم ورزش‌هاي قدرتي (بي‌هوازي) مثل بلند کردن وزنه را در نظر گرفت.

مهمترين نکته
آب کردن چربي فرآيندي وقت‌گير است بنابراين از همين حالا دست به کار شويد! صبور باشيد و انتظار نداشته باشيد که يک شبه لاغر شويد.