تزریق چربی چگونه انجام می گیرد ؟

تزريق چربي با استفاده از چربي گرفته شده از خود بيمار در نواحي شکم ، ران ، پهلو و باسن با استفاده کانولاهايي بسيار ظريف انجام مي گيرد . اين روش قابل انجام به صورت سرپايي و حتي در اتاق عمل است و نياز به بستري پس از آن يا مراقبت هاي خاص بعد از عمل ندارد . تورم اصلي ناشي از تزريق چربي هم معمولاً پس از يک هفته از بين مي رود ؛ بنابراين با انتخاب روش تزريق چربي به ساده ترين شکل ممکن به تغييري عميق در چهره تان مي رسيد . متخصصين معتقدند ، براي رسيدن به نتيجه بهتر بايد تزريق چربي در مراکز جراحي انجام بگيرد چون فضاي استريل و پاکيزه در رسيدن به نتيجه ي مطلوب نقش بسياري دارد . در واقع نبايد از عدم نياز به بيهوشي در اين جراحي ، به معناي امکان انجام آن در هر مکاني ارزيابي شود .

امکان جذب کامل بافت چربي ، يک باور غلط !
اگر مراحل تزريق چربي درست و بر اساس اصول پزشکي انجام شود احتمال جذب چربي بسيار کاهش مي يابد . تزريق چربي يک پروسه ي کاملاً دقيق است چرا که بافت چربي يک بافت زنده است ؛ بنابراين بايد مرحله کشيدن چربي با ظرافت خاصي انجام شود ، همين طور با فشار وکيوم کاملاً حساب شده اي ؛ چرا که کوچک ترين اِهمال کاري در اين مرحله باعث مي شود سلول هاي چربي در اين پروسه زنده نمانند و آن وقت است که شاهد مشکل جذب چربي در مدت کوتاهي بعد از تزريق هستيم . در کل بايد به بيمار توضيح داد که جهت حصول نتايج بهتر احتمال تزريق در چند مرحله وجود دارد .

آيا کاهش امکان جذب چربي وجود دارد ؟
بعد از مرحله حساس کشيدن بافت چربي خون ، روغن و مواد بي حس کننده از آن گرفته مي شود و تنها سلول خالص چربي به بافت جديد تزريق مي شود که اين سلول ها بايد در شرايطي خاص پالايش شوند . اما در روش هاي نوين قبل از تزريق نهايي به منظور گيرايي بيشتر سلول هاي چربي ، سلول هاي بنيادي و برخي از فاکتورهاي رشد سلولي که از خون خود شخص گرفته مي شود نيز به بافت خالص چربي اضافه شده و به اين ترتيب گيرايي سلول چربي تقويت مي شود . بنابراين با استفاده از اين تکنيک ها امکان جذب چربي به حداقل ممکن مي رسد . لذا به جرأت مي توان گفت تزريق چربي به شرط اينکه به شيوه ي درست انجام شود روشي بسيار ماندگارتر مي باشد . تزريق چربي شيوه اي است که مي تواند به تنهايي يا همراه با جراحي هايي مانند جراحي پلک ، کشيدن پوست صورت و پروتزهاي صورت به منظور افزايش نتايج مثبت اين جراحي ها انجام شود . 

منبع: دکتر سلام