نقش طب سوزنی در درمان چاقی

تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی توانایی کاهش و حتی برطرف کردن انواع درد را داشته و می‌تواند تواناییهای قسمتهای مختلف بدن افراد را بالا ببرد. دردهای مفصلی بخصوص در ناحیه دست و شانه و گردن ، درد مهره‌های کمری ،آلرژی ، آرتروز ، میگرن ، بی‌خوابیها و برخی اختلالات روحی – روانی بخوبی با طب سوزنی پاسخ می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، درمان چاقی با طب سوزنی روش موثری برای کاهش وزن است که امروزه توسط بسیاری از متخصصان دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
بیماری چاقی احتمال ابتلا به فشار خون را تا هفت برابر، ابتلا به دیابت را تا ۱۲ برابر،ابتلا به سرطان را را ۵ و ۶ برابر افزایش می دهد و تمام بیماریهای قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با چاقی خواهند داشت.
چاقی عامل مهمی برای بیماریهای اسکلتی،عضلانی،دردهای زانو و کمر است.چاقی باعث کاهش توانایی کاری افراد در طول روز می شود که در دراز مدت هزینه های درمانی زیادی را برای مردم در برمی گیرد.
اگر چه اکثر مردم جهت به دست آوردن زیبایی اندام و جهت درمان چاقی به پزشکان مراجعه می کنند اما باید توجه نمود که در پشت پرده چاقی بیماریهایی مانند دیابت ، افزایش فشار خون ، افزایش چربیهای خون ، افزایش اوره خون ، بیماریهای قلبی عروقی ، آرتروزها و دردهای مفاصل و سیاتیک ، مشکلات عصبی ، نا توانایهای جنسی و خیلی از بیماریهای دیگر نهفته است و به جرات می توان گفت: چاقی منشا بسیاری از بیماریها در کشورهای صنعتی است لذا درمان و توجه به آن از واجبات است.