با رادیوفرکانسی خالها را از بین برده و پوست را جوان کنید

راديوفرکانسي از شيوه هاي مدرن جوان کردن پوست است. اين شيوه عارضه هاي ناشي از جراحي را ندارد و نيازي هم به استراحت ندارد بلافاصله بعد از انجام راديو فرکانسي ميتوانند به سرکار برگردد و براي هر پوستي مي شود استفاده کرد
امروزه راديو فقط صدا نيست! بلکه سيستم هاي راديوفرکانسي ( (Radio Frequencyبا گسترش روز افزون خود در رشته هاي مختلف پزشکي حرف هاي زيادي براي گفتن دارند.
بايد اذعان داشت سيستم هاي راديوفرکانسي پيشرفته، امکان انجام اعمال زيبايي پوست را به صورت سرپايي، بدون خونريزي و بدون اسکار (جاي زخم) در کوتاه‌ترين زمان فراهم مي کنند. ضمناً به علت اين که هزينه اين دستگاه ها از دستگاه هاي ليزر کمتر مي باشد، قيمت امواج آن نيز بسيار ارزان‌تر و به صرفه تر است و عوارض احتمالي ليزر را نيز ندارند.

برداشتن خال ها با راديوفرکانسي
مواقعي که هدف از برداشتن خال، فقط زيبايي است، دستگاه راديوفرکانسي که RF هم ناميده مي شود بسيار مفيد است. مي توان از اين دستگاه براي برداشتن ضايعات هم سطح يا برجسته پوست کمک گرفت، بدون اين که اسکاري بر جاي بگذارد.
به دنبال برداشتن خال با RF يا ليزر محل آن ابتدا قرمز و سپس صورتي شده و در عرض 3 تا 4 هفته، رنگ صورتي کم رنگ و به تدريج محو مي شود.
اگر خال به طريقه جراحي برداشته شود، براي جلوگيري از عود آن، جراح سعي مي کند که علاوه بر خال، حاشيه اي از بافت ظاهرا سالم را نيز بردارد.
در مواردي که از دستگاه هاي ليزر، راديوفرکانسي يا کوتر جهت برداشتن خال استفاده مي شود نيز احتمال عود خال وجود دارد که در اين صورت لازم است مجدداً خال عود کرده برداشته شود.

راديوفرکانسي و جوانسازي پوست
راديوفرکانسي از روش هاي جديد جوانسازي پوست است. اين روش عوارض جراحي را ندارد و پس از آن بيمار سريعا به کار خود برمي گردد و براي همه انواع پوست ها قابل انجام است.
اين روش عوارض ليزر را نيز ندارد.
در حال حاضر روش هاي متعددي براي درمان چين و چروک پيشنهاد مي شود.
در راديوفرکانسي که از طريق ايجاد حرارت در درم (لايه مياني پوست)، نتيجه دلخواه به دست مي آيد، حرارت مناسب به بافت‌هاي پيوندي عميق درم مي رسد، در حالي که اين حرارت در اپيدرم پراکنده و کم بوده و امکان ترميم سريع اپيدرم وجود دارد
در انواع پيشرفته، جريان متناوب گرما به درم مي رسد.
سازمان غذا و داروي امريکا (FDA) هم روش جوانسازي پوست از طريق راديوفرکانسي را تائيد کرده است.
تفاوت راديوفرکانسي با دستگاه هاي ليزر جوان‌سازي پوست اين است که آن را بدون محدوديت مي توان در همه افراد با انواع رنگ هاي پوست انجام داد و تاثير جوان‌سازي آن طولاني‌مدت است و بسته به تشخيص پزشک و نياز پوست مي توان جريان يک قطبي (thermage) را در سطح پوست يا جريان دو قطبي (accent) را در عمق‌هاي مختلف پوست تاباند.

نحوه تاثير راديوفرکانسي
ترماژ يا راديوفرکانسي، يک نوع فناوري است که از عمل حرارت و سرد کردن، براي کشيدن پوست و کم کردن چين و چروک آن استفاده مي‌کند.
لايه مياني پوست يا درم، از پروتئين‌هاي کلاژني تشکيل مي‌شود که به صورت لايه‌هاي موازي از رشته‌هايي به نام فيبريل تشکيل شده اند. فيبريل ماده زمينه‌اي را به وجود مي‌آورد که پوست را محکم و کشيده نگه مي‌دارد. طي پيرشدن، لايه‌هاي فيبريل شل مي‌شوند و نظم و ترتيب آن ها به هم مي ريزد و در نتيجه پوست، شل و آويزان مي‌شود.
در روش ترماژ، بدون آن که لايه بيروني يا اپيدرم آسيب ببيند، لايه درم حرارت داده مي‌شود. به اين شکل که انرژي به شکل امواج راديويي از دستگاه ترماژ به بافت درم منتقل مي‌شود. پس از دريافت حرارت توسط درم، فيبريل‌هاي کلاژن گسيخته مي‌شوند و سپس منقبض و ضخيم مي‌شوند، در نتيجه لايه پوستي زير آن سفت و کشيده مي‌شود.
پس از التيام، لايه‌هاي فيبريل دوباره شکل مي‌گيرند و کلاژن جديد تشکيل مي‌شود و اين پديده، پوست را سفت و کشيده‌تر مي‌کند.
بلافاصله پس از انجام ترماژ، ممکن است تا حدي سفت شدن پوست قابل رويت باشد، ولي اثرات کامل آن، احتمالا تا چند هفته و حداکثر تا شش ماه آينده ظهور خواهد کرد.
راديوفرکانسي بايستي با فاصله مشخصي از زمان تزريق بوتاکس يا ژل تحت نظر پزشک انجام گيرد

مزيت روش راديوفرکانسي
مزيت اين روش عدم نياز به دوره طولاني نقاهت (مراقبت و بهبودي) است.
در حين استفاده از راديوفرکانسي احساس گرم شدن، بعد از چند دقيقه از بين مي رود. اکثر افراد اين گرما را به خوبي تحمل مي کنند و نياز به بي‌حسي ندارد.