چند جلسه درمان با طب سوزني لازم است؟

در هر دوره درمان چاقي با طب سوزني، فرد بايد 10 جلسه تحت درمان قرار بگيرد و در اين مدت بهتر است فرد از رژيم غذايي خاصي نيز پيروي كند تا نتيجه بهتري بگيرد؛ البته رژيم گرفتن همراه با استفاده از طب سوزني، بسيار راحت‌تر از رژيم گرفتن تنهاست، زيرا طب سوزني باعث كاهش اشتها شده و ميل و رغبت را براي خوردن كمتر مي‌كند.
معمولا يك تا 3 جلسه اول درمان، بايد 3 بار در هفته يا بيشتر انجام شود. بعد از 3 جلسه اول، جلسات به‌تدريج كاهش يافته و به 2 بار در هفته و سپس يك‌بار در هفته مي‌رسد.
معمولا در هفته اول تا چهارم طب سوزني لاغري، عكس‌العمل بدن به اين درمان ناگهاني است و كاهش وزن خيلي سريع اتفاق مي‌افتد. بين 4 تا 12 هفته، بدن به اين شيوه عادت مي‌كند و وارد فاز سازگاري با طب سوزني شده و تغييرات وزن بسيار جزئي پيش مي‌آيد. اين روند تا 12 هفته بعد همچنان ادامه دارد و كاهش وزن به كندي پيش مي‌رود؛ اما بعد از اين مدت كاهش وزن و سايز دوباره شدت مي‌گيرد.
يادتان باشد در حالت طبيعي فرد بايد بعد از 4تا6 جلسه متوجه تغييرات كوچكي در شرايط خود شود. اگر هيچ بهبودي حاصل نشود، بايد به اين نكته هم دقت كنيد كه كيفيت كار متخصصان طب سوزني متفاوت است؛ پس قبل از نا‌اميد شدن، از يك متخصص طب سوزني ديگر هم كمك بگيريد.