چاقی موضعی، چاقی موضعی شکم

چاقی موضعی بیشتر در قسمت شکم، پهلو، پشت، ران، بازو، زانو، و غبغب دیده می شود. چاقی موضعی در شکم شایعترین و مهمترین نوع چاقی موضعی می باشد و چون با دیابت نوع 2 و سلامت قلبی عروقی در ارتباط است اهمیت زیادی دارد. چاقی شکم در اکثر افراد دیده میشود و با افزایش سن این نوع چاقی بیشتر دیده می شود.برای کوچک کردن شکم باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید ناحیه پائین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می شوند. و تنها شیوه مفید برای لاغر کردن این قسمت ها عمل به یک رژیم غذایی استاندارد، ورزشهای مربوط به شکم، انجام ورزشهای هوازی ( پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، کوهنوردی و وزنه برداری ) میباشد.

این نکته را بدانید آن قسمت از بدن که زودتر چاق می شود آخر از همه لاغر می شود. در آقایان شکم و پهلوها در خانم ها باسن، ران و کمر دیرتر لاغر می شوند. برای از بین بردن چربی شکم 3-4 بار در هفته به مدت 30-60 دقیقه به طور مستمر ورزش هوازی را انجام دهید. یک ساعت پیاده روی در روز خوب است ولی باید در حالت تند و پشت سر هم باشد. اما این نکته را بدانید که ورزش تنها، بدون رژیم غذایی خیلی موثر نیست.

هر فرد باید فعالیت ورزشی را که دوست دارد شروع کند و در آن مداومت داشته باشد. نباید ورزش را پیش ازآن که منافعش شروع به ظاهر شدن کند، کنار گذاشت بیشتر افراد انگیزه خود را پس از تقریبا حدود 2 ماه از دست می دهند آنها تصور می کنند که باید بهبودی قابل رویتی را احساس کنند و وقتی این طور نمی شود احساس می کنند با این همه عرق کردن و کار سخت باز هم تفاوتی ایجاد نشده است در حقیقت اکثر افراد تا زمانی که به صورت منظم برای مدت 3 ماه ورزش نکرده باشند، بهبودی قابل ملاحظه ای را مشاهده نخواهند کرد. بنابراین نباید برنامه ورزشی را کنار گذاشت باید صبور بود و ادامه داد چون این انتظار و تلاش ارزشش را دارد. همچنین باید به خاطر داشت که با ساختن عضلات و از دست دادن چربی ها ممکن است فرد در ابتدا تغییر چندانی نکنند. اما به تدریج متوجه خواهد شد که بدنش شکل گرفته و لباسهایش قشنگ تر می نماید فردی که شروع به ورزش می کند همچنین پس از 3 ماه احساس بهتری خواهد داشت حتی اگر شاخص های بدنی وی در ظاهر تغییری نکرده باشد لذا نباید توقع تغییرات سریع را داشت شما به ورزش کردن ادامه دهید نتیجه خواهید گرفت.