نظرمتخصصین در رابطه لیزر موهای زائد چیست؟

يک متخصص پوست ميگويد: کاهش موهاي زايد با استفاده از داروهاي شيميايي و گياهي تنها در مدت مصرف دارو اتفاق مي‌افتد و با قطع مصرف دارو موهاي زايد با همان ضخامت رشد مي‌کنند.
با اشاره به اينکه اختلالات هورموني و زمينه ارثي از دلايل اصلي رويش‌ موهاي زايد در زنان است، اظهار کرد: در 50 درصد موارد موهاي زائد به دليل اختلالات هورموني و 50 درصد زمينه ارثي موجب رويش مو‌هاي زايد مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه بهترين راه درمان مو‌هاي زائد ليزر است، افزود: در صورتي که علت ايجاد موي زائد اختلال هورموني باشد با مصرف دارو برطرف مي‌شود و با انجام ليزر نتيجه درماني بهتري نسبت به زمينه ارثي موي زايد دارد.
اين متخصص پوست و مو ادامه داد: 3 تا 6 جلسه انجام ليزر نتايج درماني قابل توجهي براي رفع موهاي زايد دارد.
اين متخصص افزود اثرات درمان توسط ليزر براي زنان باردار و شيرده گفت: به طور معمول درمان موهاي زايد توسط ليزر در دوران بارداري و شيردهي مشکلي ايجاد نمي‌کند زيرا ليزر از جنس نور و عمق نفوذ آن حداکثر 4 ميلي متر است.
وي با بيان اينکه تحقيقات نشان مي‌دهد حتي ليزر موهاي شکم در دوران بارداري هيچ مشکل براي جنين ايجاد نمي‌کند، تصريح کرد: معمولا پزشکان در دوران بارداري براي احتياط و در دوران شيردهي به دليل احتمال تاثير ليزر بر هورمون‌هاي تحريک شيردهي در خون، درمان با ليزر را انجام نمي‌دهند اما اين کار به لحاظ علمي منعي ندارد.
اين متخصص پوست با بيان اينکه اگر درمان موهاي زايد با ليزر به درستي انجام شود عارضه‌اي براي پوست ايجاد نخواهد شد، گفت: در برخي موارد ممکن است ليزر سوختگي‌هاي سطحي روي پوست ايجاد کند که به لکه‌هاي طولاني مدت تبديل مي‌شود. رفع موهاي زائد
دو نوع مراقبت پس از درمان با ليزر وجود دارد که نخستين مراقبت در مورد ايجاد التهاب بر روي پوست است که با تجويز کرم‌هاي ضد التهاب رفع مي‌شود و در مورد دوم ايجاد حساسيت‌هاي پوستي است که براي مراقبت از آن در مقابل اشعه آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده مي‌شود.
وي تاکيد کرد: درمان موهاي زايد با ليزر بايد توسط پزشک متخصص و در مراکز مطمئن با دستگاه هاي مجهزانجام شود زيرا پارامترهاي دقيقي براي اين کار نياز است اما متاسفانه امروز ليزر توسط تکنسين‌ها، ماماها و آرايشگرها نيز انجام مي‌شود.
اين متخصص پوست، مو و زيبايي هم‌چنين در خصوص تاثير گياهان دارويي و شيميايي در درمان موي زايد گفت: کاهش موهاي زايد با استفاده از داروهاي شيميايي و گياهي تنها در مدت مصرف دارو اتفاق مي‌افتد و با قطع مصرف دارو موهاي زايد با همان ضخامت رشد مي‌کنند و ليزر بهترين روش درمان موهاي زايد است.  

منبع: بيتوته