شش نکته مهم برای لاغری که از آنها بی خبرید

با سرکوبي اشتها زودتر وزنتان کاهش پيدا ميکند اما 6 نکته کليدي براي رسيدن به لاغري و کاهش وزن سريع تر در اين مطلب برايتان آورده ايم با ما همراه باشيد
تا زماني که اصول زيربنايي را رعايت کنيد به نتيجه‌گيري خواهيد رسيد، اما گاهي اوقات بعضي از تکنيک‌هاي ظريف مي‌توانند سرعت اثربخشي تلاش شما در کاهش وزن و چربي‌سوزي را افزايش دهند.
از اين مقاله هم 6 نکته ياد بگيريد تا به چربي‌سوزي خود کمک کنيد. لاغري شکم
فيبر
يکي از بهترين اقدامات براي سير نگهداشتن شکم اين است که مقدار زيادي فيبر مصرف کنيد. نه تنها جويدن سبزيجات وقت زيادي لازم دارد بلکه در معده با رسيدن به مايعات گسترش پيدا مي‌کند، گيرنده‌هاي سير بودن را فعال مي‌کند و به مغز اين پيام منتقل مي‌شود که به اندازه کافي غذا خورده‌ايد.
مقدار مصرفي پيشنهاد شده روزي 18 گرم فيبر است که مي‌توانيد آن را از مصرف 900 گرم ماکاروني تهيه شده از گندم کامل (وزن خشک)، 30 گرم غلات برشته و 2 عدد پرتقال تامين کنيد.
روغن نارگيل
اين ميوه مورد علاقه کارائيبي‌ها را روي نان تست خود بماليد. اين روش سرشار از اسيدهاي چرب زنجيره متوسط است. براساس تحقيقات مجله آمريکايي تغذيه کلينيکي بدن اين نوع چربي را به مراتب فعال‌تر از چربي‌هاي موجود در کره و… هضم مي‌کند، به سرعت هم تبديل به منبعي براي انرژي مي‌شود.
همچنين حاوي 5/2 درصد کالري کمتر در هر گرم نسبت به ديگر روغن و چربي‌هاست.
جويدن آهسته
موزيک‌هاي پرانرژي و تند را براي تردميل بگذاريد و در عوض هنگام غذاخوردن موزيک آهسته و لايت گوش کنيد. تحقيقات نشان داده که گوش دادن به موزيک‌هاي آرامش‌بخش حين غذاخوردن باعث مي‌شود آهسته‌تر غذا را بجويد و اين منجر مي‌شود که کمتر غذا بخوريد.
يک بررسي جديد يافته افرادي که يک قاشق ماکاروني را 20 تا 30 بار مي‌جوند حدود 70 درصد کالري کمتري نسبت به آنهايي که با سرعت عادي مي‌جوند غذا مي‌خورند.
بيدار شويد و بدويد
اگر مي‌خواهيد با يک تير 2 نشان بزنيد مي‌توانيد با دويدن اشتهاي خود را کنترل کنيد. تحقيقات از دانشگاه Loughbough نشان داده که بعد از 60 دقيقه تمرين هوازي اشتهاي مردها را به صورت موقتي کاهش مي‌دهد چرا که حرارت توليد شده باعث مي‌شود گردش خون از معده و روده دور شود. اين سرکوبي اشتها به مدت 1 تا 2 ساعت ادامه مي‌يابد.
موز سبز
نياز نيست براي خوردن موز آنقدر صبر کنيد تا پوست آن چاک بخورد! موزهاي سبز حاوي نشاسته‌هاي مقاومي هستند که مي‌تواند به کاهش وزن و کلسترول کمک کند.
محققان دانشگاهي در کلرادو يافته‌اند که نشاسته‌هاي مقاوم به چربي‌سوزي سريع‌تر کمک مي‌کنند چون اولويت بدن براي سوزاندن غذاها را عوض مي‌کنند
معمولاً کربوهيدرات اول استفاده مي‌شوند اما وقتي که نشاسته مقاوم در بدن وجود داشته باشد چربي قبل از آن که شانس ذخيره‌شدن به صورت بافت چربي را پيدا کند براي انرژي مي‌سوزد.
هر 3 ساعت
به گزارش مجله پزشکي دکتر سلام، اگر مي‌خواهيد چربي بسوزانيد نياز است که بدن را در اوقات توصيه شده تغذيه کنيد و زماني که حس مي‌کنيد گرسنه هستيد آن را به حال خودش رها نکنيد. اگر بخواهيد بين وعده‌هاي غذايي فاصله زيادي ايجاد کنيد ترشح هورمون‌هاي استرسي مثل کورتيزول در بدن زياد مي‌شود و منجر به افزايش بافت چربي مي‌گردد.
افرادي که با روشي مشابه روزانه غذا مي‌خورند کمتر در معرض خطر پرخوري هستند. بنابراين بهترين شکلش را براي کاهش وزن دارند و اين به خاطر نظمي است که رعايت مي‌کنند.