رژیم لاغری سریع تا عید نوروز

رژيم درماني،رژيم لاغري سريع تا عيد نوروز ??،اگر مي‌خواهيد تا عيد اندامي مناسب داشته باشيد، با رعايت اين رژيم غذايي به آرزوي خود برسيد. مسعود فردوسيان، مشاور و متخصص تغذيه و رژيم غذايي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: يک برنامه رژيم غذايي مناسب براي هر فردي بسته به نوع شرايط، اضافه وزن، سن و بيماري‌هايي همچون کم کاري تيروئيد در ابتدا مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي به رژيم لاغري کلي در اين زمينه پرداخت و گفت: به طور کلي بايد مواد قندي همچون سيب زميني، ماکاروني، برنج را در شب حذف کرده و نان و پنير، خيار و گوجه را جايگزين وعده شام کرد.

اين متخصص تغذيه و رژيم‌هاي غذايي به مصرف ميان وعده‌ها در اين خصوص اشاره کرد و افزود: ميان وعده‌ها مي‌تواند شامل ميوه‌ها (يک عدد سيب، ? خيار، هويج) و برگ‌هاي خشک(هلو و زرد آلو) و يا اينکه ?و ? ليوان آبميوه‌ها همچون: پرتقال، نارنگي، سيب زرد که کالري کمتري نسبت به سيب قرمز دارد، باشد.

عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با بيان اينکه در وعده عصرانه نبايد از شير استفاده کرد، اظهار داشت: عصرانه‌ها بهتر است از بيسکوييت، کيک يزدي و بيسکويت ساده همراه با چاي استفاده شود و اين باور غلطي است که مي‌توان عصر‌ها از شير استفاده کرد، زيرا که براي هضم کالري مواد نيازمند ?? دقيقه پياده روي است.

فردوسيان با اشاره به اينکه مصرف برنج در وعده غذايي ظهر‌ها الزامي است، عنوان کرد: در وعده غذايي ناهار، حتما از برنج استفاده کنيد، به دليل اينکه مانع از "ريزش مو‌ها” خواهد شد، همچنين حداکثر تا ? ساعت مي‌تواند جلوي گرسنگي را بگيرد.

وي در پايان توصيه کرد: مصرف زياد نان و برنج تبديل به چربي خواهد شد بايد اين مواد را از وعده غذايي شام حذف کنيد، همچنين از مصرف خود سرانه "داروهاي کاهنده اشتها” بدون تجويز پزشک خودداري کنيد.