روش طب سوزنی لاغری چطور عمل مي‌كند؟

طب سنتي چين بر كيفيت انرژي يا قدرت زندگي در بدن تاكيد دارد كه متخصص طب سوزني آن را «چي» مي‌خواند و به سلامت ما اشاره دارد. در واقع «چي» در طول مسيرهاي انرژي بدن كه «كانال‌هاي انرژي» خوانده مي‌شود، منتشر شده و بسياري از آن به اعضاي خاصي مرتبط است. وقتي «چي» مسدود شده و نمي‌تواند آزادانه منتشر شود و در بدن گسترش يابد، بيماري در نقطه‌اي از بدن بروز مي‌كند. براي متعادل‌سازي مجدد جريان انرژي و بازگشت سلامت به بدن، متخصص طب سوزني سوزن‌ها را به نقاط خاصي از بدن فرو مي‌كند؛ تعداد اين نقاط خاص در بدن در نهايت به 360 نقطه مي‌رسد!

آيا اين روش به فرد صدمه مي‌زند؟
طب سوزني اصولا بايد بدون درد باشد؛ مگر افراد بسيار حساس كه بسته به ميزان حساسيت‌شان و مكاني كه سوزن در آن فرو مي‌رود، سوزش خفيفي را احساس خواهند كرد. وقتي سوزن‌ها سر جاي‌شان قرار مي‌گيرند، كاملا طبيعي است كه احساس سوزش يا خارش جزئي، بي‌حسي و كرختي، گرما يا فشار ملايم احساس شود. اگر اين احساس‌ها شدت بگيرند يا احساس ناراحتي در فرد ايجاد كند، بايد متخصص طب سوزني را در جريان بگذاريد تا سوزن‌ها را بازنگري كند.

در طول جلسه طب سوزني دقيقا چه اتفاقي مي‌افتد؟
اين جلسه بعد از معاينه اوليه پزشك شامل تعيين ضخامت پوست، شرايط زبان و كيفيت ضربان نبض مچ دست آغاز مي‌شود؛ اين مشاهدات، كلياتي را در مورد وضعيت بدن براي پزشك روشن مي‌كند و او با آگاهي بيشتر درمان را آغاز مي‌كند. بعد از تشخيص مشكل، متخصص طب سوزني از شما مي‌خواهد كه روي تخت دراز بكشيد و سوزن‌ها را در نقاط كليدي بدن قرار مي‌دهد. در اين مرحله شما ديگر لازم نيست كاري انجام دهيد و مي‌توانيد تا پايان جلسه، كه ممكن است بيش از 40 دقيقه طول بكشد، استراحت كنيد!