تخلیه چربی توسط لیپوماتیک

روش ليپوماتيک جديدترين روش تخليه چربي از بدن با نتيجه اي کاملا متفاوت و باور نکردني در مقايسه با ساير روش هاي تخليه چربي مثل ساکشن ويا ليپوليزر است.
روش ليپوساکشن به معني خارج کردن چربي هاي منطقه اي و موضعي با قدرت مکش است. سالها است که اين روش انجام مي شود ابتدا با دستگاههاي قديمي نياز به بستري و بيهوشي عمومي بود و حجم چربي کمتري خارج مي شد و ميزان خونريزي تورم ودرد بيشتر بود ، ضمناً بيمار تحت بيهوشي عمومي و خطرات آن قرار مي گرفت و احتمال آمبولي نيز بيشتر بود و بيمار حدود يک سايز کم مي شد. با ابداع روشهاي نوين بتدريج پزشکان رو به روشهاي کم خطرتر و سريعتر آوردند.
در روش اولتراسونيک ، چربي با قدرت امواج گرمايي شکسته و سپس با دستگاه مکش خارج مي شد ،‌اين روش هم به علت اثرات گرمايي مي تواند باعث سوختگي و از دست رفتن پوست و سوختگي بافتهاي عمقي شود .
در روش ليپوليزر استفاده از ليزر قبل از انجام ليپوساکشن است يعني پس از تزريق مايع تامي سنت چربيها به کمک ليزر شکسته مي شوند و سپس به صورت چربي مايع شده خارج مي شود، اين روش البته در دست پزشکان محتاط و ماهر مشکل خاصى بدنبال نداشت ولى در مواردى بدليل بى احتياطى پزشک و يا استفاده از دستگاه هاى غير استاندارد با درجات بالا ، سوختگى پوست و يا فيبروز و سفت شدن منطقه اى زير پوست ديده ميشد و ناصافي سطح پوست در بيشتر موارد ديده مي شود..
به همين دليل محققان هميشه در جهت اصلاح اين مشکلات بفکر ابداع و توليد دستگاهي بودند که علاوه بر راحت تر بودن ،بيخطر تر و کم عارضه تر هم باشند و اما ليپوماتيک روشي کاملا سرپايي و بدون نياز به بيهوشي بوده وحجم زيادي از چربي تنها در يک جلسه تخليه مي شود که همراه با کمترين ورم و کبودي، درد و بدون خطر ايجاد آمبولي است.
درروش Lipomatic، سلول هاي چربي، ابتدا بروش کاملا فيزيکى و نه اشعه و يا حرارت تخريب شده و توسط حرکات لرزشي کانولا بصورت آزاد در مي آيد و سپس اين چربي به آرامي و بدون درد و خونريزي توسط دستگاه از بدن خارج مي شود.
Lipomatic مشکل ايمني را که در روش سنتي ليپوساکشن وجود داشت را رفع کرده است و سيستم امنيتي فعال آن محافظت از بافتهاي حساس بدن (اعصاب، رگهاي خوني، ماهيچه ها) را برعهده دارد . در اين روش هدف معمولا کم کردن وزن نيست بلکه تغيير سايز، حجم و فرم است . اين عمل بسيار راحت و بدون عارضه است و نتيجه آن بسيار رضايت بخش است.
اين روش نه تنها باعث افتادگي بيشتر پوست نمي شود بلکه به طور اعجاب انگيزي به سفت تر شدن و ليفت پوست نيزکمک مي کند.به طوريکه حتي بلافاصله بعد از انجام ليپوماتيک و با وجود تخليه چربي شلي پوست کاهش مي يابد ، نکته مهم و جالب اين است که کاهش سايز تا مدتها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلوليت نيز ميشود.
بدليل عدم استفاده از ليزر و عدم ايجاد حرارت در بافت چربى امکان فيبروز در بافت زير پوست بسيار کم است و به اين علت انتخاب دستگاه ليپوماتيک براى شکم خانمهايي که تاکنون زايمان نداشته اند مناسب تر است .
همچنين اين روش براى افرادى که قبلا ساکشن و يا ليپوليزر شده اند واز نتايج آن راضي نيستند و بافت چربى سفت و فيبروز شده است مناسب تر از ساير روشهاى قبلى است.
اين دستگاه که توسط سازمان غذايي دارويي آمريکا FDA تاييد شده است و در ?? کشور جهان استفاده مي شود، سيستمي قابل اعتماد است که با روشي بي خطر و موثر و دقيق، اين امکان را مي دهد که نسبت به تخليه چربي به طور کاملا يکنواخت و طبيعي از مناطقي مانند شکم ، پهلو ، پشت ، باسن ، ران ، ساق و حتي حجم اندک از چربي هاي موضعي در مناطقي مانند غبغب ، بالاي سينه ، بزرگي سينه آقايان ، اطراف زانو برداشت و اندامي زيبا و متناسب را در يک جلسه بدست آورد به همين دليل اين روش به پيکرتراشي نيز معروف است.
در روش ليپوماتيک دوره نقاهت بعد از عمل بسيار کوتاهتر و بين ? تا ? روز مي باشد و دوره استفاده از گن نيز حدود دو هفته مي باشد.
نکته قابل توجه آنکه بدليل عدم آسيب به سلولهاي چربي به طور همزمان مي توان چربي خارج شده را به هر قسمتي از بدن تزريق کرد.