بدفرم شدن بدن با چربی پهلو

چربي پهلو بسيار ناخوشايند است و فرم و زيبايي اندام را ميگيرد مي خواهيم عوامل ايجادکننده چربي پهلو و راهکارهاي مناسب براي رفع آن را شناسايي کنيم حرکات ورزشي براي رفع اين قبيل چربي ها چگونه اند و توصيه هاي متخصصين و مربيان ورزشي در اين زمينه چيست
محمد حسين عزيزي متخصص تغذيه گفت: براي خلاصي از چربي ها، علاوه بر ورزش و تغذيه مناسب، بهداشت و زندگي سالم نيز حائز اهميت است،توجه داشته باشيد که کاهش ساعات خواب شبانه باعث افزايش اشتهايتان خواهد شد.
وي اظهار کرد:هر روز صبح، زماني که از خواب بيدار مي شويد همانطور که به پشت دراز کشيده ايد، عضلات شکمتان را منقبض کنيد. پس از پنج ثانيه صبر، با نفس عميق عضلات تان را شل کنيد هر قدر که مي توانيد اين حرکت را تکرار کنيد.
عزيزي ادامه داد:حرکت ديگري که براي آب کردن چربي پهلوها موثر است، اين است که به پهلو دراز بکشيد، زانوهايتان را روي هم گذاشته و کمي جمع کنيد؛ سپس بالاتنه را به آرامي از زمين جدا کرده و سپس به حالت اول بازگرديد.
وي تاکيد کرد:اين حرکات را براي هر پهلو 25 تا 30 بار تکرار کنيد؛ سپس در همان حالتي که به پهلو خوابيده ايد، پاهايتان را دراز کنيد و هر دو را با هم از زمين بلند کرده و پس از چند ثانيه به حالت اول بازگرديد. لاغري پهلو و شکم
اين متخصص تغذيه اذعان داشت: بروملين موجود در ميوه آناناس باعث تخريب فيبرهاي کلاژن که سلول‌هاي چربي را در خود ذخيره دارند،مي شود. براي همين هم آب جمع شده در سطح سلوليت‌ها را از بين مي‌برد.اما آناناس باعث لاغري نمي شود ولي مي تواند همراه با ورزش و يک رژيم غذايي مناسب اثرگذار باشد.
وي ادامه داد : مواد غذايي مثله کرفس،چاي سبز و ميوه هاي ترش مي توانند چربي سوزي کنند همچنينن براي کاهش وزن از لبنيات و گوشت کم چرب استفاده کنيد و ميزان مصرف سبزي،ميوه،غلات،حبوبات و غذاهايي که فيبر زياد دارند را زياد کنيد.
باشگاه خبرنگاران جوان؛