اپی‌لیدی؛ قاتل خانگی موهای زائد

روش‌هاي موقتي از بين بردن موهاي زائد انواع گوناگوني دارد و اپيلاسيون يکي از اين روش‌هاست. اپي‌ليدي‌ها دستگاه‌هاي مکانيکي برقي هستند که گيره‌هاي سر آن، موها را داخل سر اپي‌ليدي مي‌کشند و آنها را از ريشه بيرون مي‌آورند که نوعي اپيلاسيون محسوب مي‌شود.

دستگاه اپي ليدي
يکي از دغدغه‌هاي خيلي از خانم‌ها از بين بردن موهاي زائدشان است و براي اين کار وسايل مختلفي وجود دارد؛ از انواع کرم‌هاي موبر گرفته تا ساده‌ترين راه اصلاح که استفاده از تيغ است و البته براي خيلي از افراد ايجاد حساسيت مي‌کند.
رفع موهاي زائد با روش‌هاي موقتي و دائمي انجام مي‌شود. در روش‌‌هاي موقت، قسمت زاياي ريشه مو از بين نمي‌رود، به همين علت فوليکول آن دوباره به رشد خود ادامه مي‌دهد، در حالي که با روش‌هاي دائمي، قسمت زاياي مو از بين مي‌رود.
روش‌هاي موقتي از بين بردن موهاي زائد انواع گوناگوني دارد و اپيلاسيون يکي از اين روش‌هاست. با اپيلاسيون موها از ريشه بيرون کشيده مي‌شوند.
اپي‌ليدي‌ها دستگاه‌هاي مکانيکي برقي هستند که گيره‌هاي سر آن، موها را داخل سر اپي‌ليدي مي‌کشند و آنها را از ريشه بيرون مي‌آورند که نوعي اپيلاسيون محسوب مي‌شود.

طبيعتا اين روش کمي دردناک هم است، ولي بعد از استفاده مداوم از آن، اين درد کمتر هم مي‌شود.

در ادامه برخي از معايب و مزاياي اپي‌ليدي را براي شما توضيح مي‌دهيم.

مزايا
- استفاده از اين وسيله هم بسيار آسان است؛ آن را به برق مي‌زنيد و روي قسمتي که مو دارد مي‌کشيد تا موها را از ريشه‌ در‌آورد.
- با استفاده از اين دستگاه به مرور ضخامت موها کمتر و رشدش کندتر خواهد شد. رشد موها بين 2 تا 4 هفته کندتر مي‌شود.
- موهاي جديد نسبت به موهاي قبل نرم‌تر و نازک‌تر مي‌رويند.
- درد آن در مقايسه با اپيلاسيون (کندن مو با موم يا وکس) کمتر است.
- دستگاه اپي‌ليدي را يک بار تهيه مي‌کنيد و مي‌توانيد تا مدت‌ها از آن استفاده کنيد، اما اصلاح با موم يا وکس به تنهايي سخت است و اگر به مراکز اپيلاسيون هم برويد، بايد هزينه‌اي بپردازيد. علاوه بر ‌آن، هميشه در دسترس نيست.

معايب
- استفاده از اين دستگاه براي اصلاح موهاي ضخيم دردناک است.
- توصيه مي‌شود در نواحي‌اي که ممکن است حساس باشند (مثل زيربغل) استفاده نشود.
- به سختي‌ مي‌توان بخش‌هايي از بدن مثل پشت پاها يا ران را با دستگاه اپي‌ليدي اصلاح کرد.
- بعد از استفاده از اين دستگاه، پوست ملتهب و قرمز مي‌شود و در برخي موارد جوش مي‌زند.
- موها بايد به حدي بلند باشند که دستگاه بتواند آنها را بگيرد.
- هنگام استفاده از اين دستگاه ممکن است برخي موها زير پوست برود.
- به‌طور کلي در روش‌هاي اپيلاسيون به علت اينکه موها از ريشه بيرون کشيده مي‌شود، احتمال آزردگي بافت اطراف فوليکول مو وجود دارد و همين امر باعث حساسيت، قرمزي و التهاب فوليکول مو (فوليکوليت) مي‌شود.
منبع: بيتوته