چه کار کنیم در موقع رژیم گرفتن فقط شکم کوچک شود

برخي از افراد داراي اندام متناسبي هستند مثلا بازوها ورانهاي معمولي دارند ولي داراي شکم چاقي هستند و هر رژيمي که گرفته اند ، همه اعضاي بدنشان لاغر شده است و فقط شکم آنها لاغر نشده است در اين مورد توصيه متخصصان را باهم مي خوانيم
بسياري از اوقات چاقي افراد تنها به وسيله اندام مياني و شکم قوت مي ­گيرد و فرد هرچقدر هم که اندام متناسبي داشته باشند باز هم احساس مي­کنند که چاق هستند و اين تنها دليلش، وجود چربي ­هاي اطراف شکم است. لاغري شکم
بايد توجه داشته باشيد که آب کردن شکم به خودي خود و با تمرينان موضعي تنها، نتيجه خوبي نخواهد داشت بلکه بايد به طور مساوي تمام فعاليت­ ها بر روي بدن گسترش پيدا کند و بعد از مدت زماني که بدن و ميان تنه آمادگي پيدا کرد ورزش هاي خاص ميان تنه را انجام داد و از رژيم غذايي خوب استفاده کرد.
در حين گرفتن رژيم و ورزش چه کارهايي شکم را بهتر آب مي ­کند؟
در مورد اين سوال بايد در ابتدا به دو نکته توجه کرد. يکي اينکه شما هرگز نبايد توهم خوردن غذاي خاصي داشته باشيد تا تنها و تنها شکمتان را آب کند و يا اينکه رژيم سيب بگيريد! و يا حتي اينکه ورزش هاي موضعي انجام دهيد. بهترين راه ­ها براي کاهش چربي ­ها اين است که بتوانيد اول از همه از خوردن هله هوله جلوگيري کنيد. در تجربه يکي از افرادي که از زيبايي بازو و ران خود خرسند بود ( گفته­ها و تجربيات کاربران در answers.yahoo ) اما ميان تنه او را آزار مي­ داد چنين بر مي­ آمد که با بهينه کردن غذا، ترک نوشابه و جوش شيرين، و چيپس و ورزش­هاي عمومي و موضعي توانسته بود فرم شکم خود را تغيير دهد . بنابراين با توجه به تجربه اين فرد در مي ­يابيم که بايد ورزش جزو برنامه­ هايمان باشد.
چگونه ورزش کنيم و چگونه بخوريم تا شکممان بيشترين تاثير را داشته باشد.
ماحصل تمام صحبت هاي بالا مواردي است که به عنوان پاسخ اين سوال به شمار مي ­آيد. درواقع جواب اين سوال جزو روش ­هاي طبيعي حذف چربي محسوب مي ­شود که توسط افراد بسياري دنبال و مورد پيشنهاد بسياري از کارشناسان است ودليل آن هم کم بودن عوارض آن به حساب مي ­آيد.
در درجه اول به ورزش مي ­پردازيم :
بايد يک ورزش براي گرم کردن تمام عضلات برگزينيد براي اين کار به شما طناب زدن و دويدن آرام و تند را پيشنهاد مي­ کنيم. بعد از اينکه توانستيد بدن خود را به طور کلي در گير کنيد ( حدود ?? دقيقه ) مي­توانيد حرکات موضعي خاص را شروع کنيد.
حرکات موضعي کدام حرکات هستند؟
حرکات موضعي مربوط به اندام شکم، پهلو و کمر هستند که مي ­توان به عنوان درازنشست استاندارد، دراز نشست عرضي و عمودي، دو چرخه، حرکات مسگري و… از آن­ها نام برد. تردميل هم به عنوان يک ابزار خوب براي آمادگي اوليه و حرکت تند آن براي حرکات موضعي به کار مي ­رود.
رژيم غذايي چگونه بايد باشد
در چنين موقعي پيشنهاد کارشناسان اين است که از ترکيب غذايي پروتئين بالا همراه با چربي و قند پايين به علاوه مقدار کمي از کربو هيدارت­ها و نمک به ميزان بسيار اندک مي ­تواند شما را درحد تعادل قرار دارد اما غذاهايي نظير لوبيا، غلات سبوس­دار، نان سبوس­دار بجاي نان معمولي و فلفل قرمز مي ­تواند در تسريع آب کردن چربي­هاي شکمي نيز موثر باشد. علاوه بر اين بر اساس پيشنهاد يک پزشک تغذيه، خوردن يک قاشق جوانه گندم ده دقيقه قبل از غذا به کاهش چربي شکم کمک مي­ کند. علاوه بر اين بسياري از افراد هم دم کرده تخم کتان را به صورت دو يا سه فنجان در روز پيشنهاد مي­ کنند و از همه مهمتر هم چاي سبز است که به خاطر خاصيت انتي اکسيدان اثر مثبتي در دفع چربي ها دارد. اما بايد توجه داشته باشيد که آب را هم فراموش نکنيد. نوشيدن آب به اندازه کافي به متابوليسم بدن کمک مي­ کند و شما مي ­توانيد بدين صورت سموم زيادي از بدن دفع کنيد و به تجزيه چربي ­ها کمک کنيد. اگر کمي هم به فعاليت هاي بدني و روزمره خود در منزل اضافه کنيد قطعا نتيجه بهتري خواهيد گرفت. به عنوان مثال آقايان مي توانند کمک همسرانشان در منزل کار کنند و چربي ها را زودتر بسوزانند. از آنجا که چربي شکمي سخت ترين نوع چربي هاست و آب کردن آن مدت زمان زيادي مي برد مي توان در يک برنامه اصولي و منظم و دور از فشار به اين هدف رسيد. مهمتر از همه اينها بايد توجه داشته باشيد که هرگز نبايد در کنار اين کارها ترکيبات گازدار نوشابه ­اي، چيپس و پفک و سرخ کردني استفاده کنيد. تا بهترين نتيجه را از آن خود کنيد.
کمر بند هاي لاغري هم خود نوعي ورزش موضعي به حساب مي­ آيند که نياز به رعايت رژيم غذايي دارند.
نتيجه گيري:
در يک نگاه مي ­توان گفت، به دو روش جراحي و طبيعي مي ­توان بر روي چربي ­هاي شکم اثر گذاشت. از ميان اين دو روش تنها يک روش طبيعي آن دچار عوارض کمتري است که بيشترين استقبال از آن‌ها مي ­شود و آن هم، ورزش و تغذيه است. توجه داشته باشيد هرگز نبايد ورزش را فقط ورزش موضعي انتخاب کنيد، بلکه قبل از آن نياز به گرم کردن داريد. از ورزش ­هاي خاص شکم و پهلو استفاده کنيد و از طرفي هم کنترل رژيم غذايي خود را داشته باشيد و ميزان وعده­ هاي غذايي را بيشتر اما حجم آن را بسيار کمتر کنيد تا شاهد کوچک شدن معده هم باشيد که بسياري از اوقات حجم معده علل بزرگي شکم است و لاغير.
اگر توده بدني بالاي ?? داريد بايد با پزشک خود مشورت کنيد و يکي از روش ­هاي جراحي کم عارضه ­تر را انتخاب کنيد و از شر اين چربي­ ها خلاص شويد. توجه کنيد که روش هاي بالا تنها مختص چربي شکم انجام مي شود و هر دو روش جراحي و طبيعي صرفا بر روي ناحيه شکم اثر گذار است. توجه کنيد که هدف ما از ازبين بردن چربي­ ها تنها زيبايي اندام نيست بلکه اين چربي­ ها در طولاني مدت بر سلامت افراد بسيار تاثير گذارند و مي­ توانند حتي زمينه ساز اتفاقات غير قابل جبراني شوند.
منبع: دکتر سلام