راهکارهای درمانی طب سنتی برای رفع چربی شکم و پهلو

چربي هاش کم و پهلو اندام را بسيار زشت و نامتناسب نشان ميدهند داروها و محصولات گياهي که در اين زمينه به ما کمک ميکنند کدامند طب سنتي چه روش هايي در اين زمينه به ما پيشنهاد ميدهد اشتهاي کاذب و مصرف فست فود مهمترين عوامل تجمع چربي در شکم و پهلو مي باشد
امروزه بسياري از مردم مايل به استفاده از دستورات طب سنتي هستند. در اين مطلب به توصيه هايي راجع به چربي سوزي شکم و پهلو مي پردازيم.
چگونه چربي شکم و پهلوها را آب کنيم؟
محمد عبدالهي نيک آبادي، محقق و پژوهشگر طب سنتي گفت: پرهيز غذايي، ميزان مناسب غذا خوردن، داروهاي گياهي مکمل و 64 بار جويدن غذا به درمان و از بين بردن چربي هاي دور شکم و پهلو کمک مي کند. وي در خصوص غذاهاي ناسالم گفت: سرخ کردني ها را از برنامه غذايي خود حذف کرده و بيشتر از غذاهاي بخار پز استفاده شود، همچنين افراد بايد خرما، عسل، توت و کشمش را جايگزين هر نوع مواد قندي مصنوعي مثل آب نبات، قند و شکلات کنند و مصرف مواد نشاسته اي مثل نان، برنج، سيب زميني را تا حد ممکن به حداقل رسانده و از رشته هاي طبيعي پلويي استفاده کنند. لاغري پهلو و شکم
در طب سنتي ادويه ها و سبزيجاتي هستند که در کنار پرهيزات غذايي به کوچک کردن شکم و پهلو کمک مي کنند. زيره، کنجد، هل و سياه دانه ادويه هايي هستند که به جذب و هضم هر چه بيشتر چربي ها و رسيدن به تناسب اندام کمک زيادي مي کنند.
وي در خصوص روغن ها و نوشيدني هاي موثر در چربي سوزي شکم و پهلو نيز خاطر نشان کرد:بعضي از روغن هاي گياهي خالص و نوشيدني ها خيلي زود جذب بدن شده و احساس گرسنگي و نفخ را کاهش مي دهند، در نتيجه کمک مي کنند تا رژيم لاغري تان هر چه سريع تر به نتيجه برسد.عبدالهي با بيان اينکه روغن هايي مانند زيتون، نارنگي و اسانس خالص ليمو ترش نقش بسزايي در کاهش اشتهاي کاذب دارند، عنوان کرد: نوشيدني هايي مانند سرکه سيب، چاي سبز، شير و نوشيدني هاي سويا موجب سوخت و ساز بدن شده و مانع از انباشتگي چربي ها مي شود.
کاهش 500-600 کالري روزانه، دانستن شيوه درست غذا خوردن و انجام دادن ورزش هاي هوازي، چربي هاي تجمع يافته در شکم و پهلو را کاهش مي دهد.
گردآوري:گروه سلامت سيمرغ