تمرینات هوازی و ایروبیک برای کاهش چربی‌ شکم

تمرينات هوازي و ايروبيک براي کاهش چربي‌ شکم بسيار موثر است. ورزش به دلايل مختلف براي شما مفيد است. اين ازجمله بهترين کارهايي است که مي‌توانيد براي داشتن عمري طولاني‌تر، زندگي سالم‌تر و پيشگيري از بيماري‌ها براي خودتان انجام دهيد.

اينکه بخواهيم به همه فوايد ورزش اشاره کنيم فراتر از اين مقاله است اما تحقيقات متعددي نشان داده‌اند که ورزش کردن براي از بين بردن چربي‌هاي شکم مفيد است. اما به خاطر داشته باشيد که منظورمان ورزش‌هاي مربوط به شکم نيست. لاغري موضعي به هيچ عنوان مقدور نيست و انجام تعداد بيشمار درازونشست هم نمي‌تواند چربي‌هاي شکمتان را از بين ببرد.
در يک تحقيق، شش هفته تمرين متوالي تمرينات شکم هيچ تاثير قابل‌توجهي بر اندازه دور شکم شرکت‌کننده‌ها نشان نداد.
اما نگران نباشيد، تمرينات ديگري هستند که مي‌توانند در اين زمينه کمکتان کنند.
تمرينات هوازي مثل پياده‌روي، دويدن، شنا کردن و از اين قبيل، در تحقيقات مختلف تاثير شگرفي بر کاهش سايز دور شکم داشته‌اند.
يک تحقيق ديگر نشان داده است که اين تمرينات از اضافه کردن مجدد چربي در اين نواحي بعد از کاهش وزن نيز جلوگيري مي‌کند، اين يعني ورزش کردن در زمان حفظ وزن سالم هم اهميت زيادي دارد.
ورزش به کاهش التهابات بدن، سطح قندخون و ساير مشکلات و اختلالات متابوليک بدن که با چاقي ناحيه مرکزي بدن در ارتباط است، کمک مي‌کند.
نکته آخر اينکه اگر سعي داريد چربي‌هاي شکمتان را از بين ببريد، ورزش يکي از بهترين روش‌هاست.

چيزهايي که در روز مي‌خوريد را ارزيابي کنيد.
تقريباً همه شما مي‌دانيد که اينکه چه بخوريد خيلي مهم است. اما جالب است بدانيد که اکثر افراد نمي‌دانند دقيقاً چه مي‌خورند. تصور مي‌کنند غذايي «پر پروتئين» و «کم کربوهيدرات» مي‌خورند اما معمولاًارزيابي درستي از آن ندارند. اگر براي مدتي، هرچند کوتاه، همه چيزهايي که مي‌خوريد را يادداشت کنيد خيلي کمکتان خواهد کرد.
اين به آن معنا نيست که مجبوريد تا آخر عمرتان هر چه مي‌خواهيد بخوريد را وزن کرده يا کالري‌هايش را بشماريد اما همين که هر چند وقت يکبار اين کار را انجام دهيد کمکتان مي‌کند بفهميد در چه قسمت‌هايي از برنامه‌غذايي‌تان بايد تغيير ايجاد کنيد. اگر بخواهيد همانطور که در بالا اشاره شد، پروتئين مصرفي‌تان را به اندازه مطلوب 25-30 درصد کالري‌هاي مصرفي‌تان بالا ببريد، اينکه فقط غذاهاي با پروتئين بالاتر بخوريد کافي نيست. براي اينکه بتوانيد به اين هدف برسيد، بايد اين غذاها و پروتئين آنها را اندازه‌گيري کنيد.