لیپوماتیک چیست ؟

روش ليپوماتيک جديدترين روش تخليه چربي از بدن با نتيجه اي کاملا متفاوت و باور نکردني در مقايسه با ساير روش هاي تخليه چربي مثل ساکشن ويا ليپوليزر است.
محققان هميشه در جهت اصلاح مشکلات روشهاي قبلي مانند ليزرليپوليز و ليپوساکشن بفکر ابداع و توليد دستگاهي بودند که علاوه بر راحت تر بودن ،بيخطر تر و کم عارضه تر هم باشند و اما ليپوماتيک روشي کاملا سرپايي و بدون نياز به بيهوشي بوده وحجم زيادي از چربي تنها در يک جلسه تخليه مي شود که همراه با کمترين ورم و کبودي، درد و بدون خطر ايجاد آمبولي است. اين روش نه تنها باعث افتادگي بيشتر پوست نمي شود بلکه به سفت تر شدن آن نيزکمک مي کند. نکته مهم و جالب اين است که کاهش سايز تا مدتها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلوليت نيز ميشود.
ورزش و تغيير سبک وشيوه زندگى کمک به حفظ سايز بدن مي کند. بدليل عدم استفاده از ليزر و عدم ايجاد حرارت در بافت چربى امکان فيبروز در بافت زير پوست بسيار کم است و به اين علت انتخاب دستگاهليپوماتيک براى شکم خانمهايي که تاکنون زايمان نداشته اند مناسب تر است ، همچنين اين روش براى افرادى که قبلا ساکشن و يا ليپوليزر شده اند و بافت چربى سفت و فيبروز شده است مناسب تر از ساير روشهاى قبلى است. اين دستگاه که توسط سازمان غذايي دارويي آمريکا اف دى آ تاييد شده است ، سيستمي قابل اعتماد اثبات شده است که با روشي بي خطر و موثر و دقيق، اين امکان را مي دهد که حجمي از چربي هاي موضعي را بردارد .
درروش Lipomatic، سلول هاي چربي، ابتدا بروش کاملا فيزيکى و نه اشعه و يا حرارت تخريب شده ( توسط حرکات لرزشي کانولا بصورت امولسيون در مي آيد) و سپس اين چربي امولسفيه به آرامي براي پيکر بندي بدن توسط خود دستگاه از بدن خارج مي شود. Lipomaticمشکل ايمني را که در روش سنتي ليپوساکشن وجود داشت را رفع کرده است و سيستم امنيتي فعال آن محافظت از بافت بدن (اعصاب، رگهاي خوني، ماهيچه ها) را برعهده دارد . در اين روش هدف، معمولا کم کردن وزن نيست بلکه تغيير سايز، حجم و فرم است . اين عمل بسيار راحت و بدون عارضه است و نتيجه آن بسيار رضايت بخش است
خلاصه امتيازات تکنيکال دستگاه :
يک تکنيک شناخته شده و مورد استفاده در بيش از ?? کشور در سراسر جهان است .
شاخه اي از آسپيراسيون چربي ارتعاشي (Vibro Lipo Suction) است .
يک تکنيک ثبت شده است که از هواي فشرده براي به حرکت در آوردن نوک کانولا در يک فضاي ? بعدي استفاده مي کند .
Nutationدر مايع بافت چربي سبب ايجاد امواجي با فرکانس کمتر از ?? هرتز شده که ارتعاش اين امواج سبب تعليق و ليز شدن چربي گشته و به آرامي آسپيره ميشود .
هم چنين حرکت Nutationalباعث تحريک سنتز کلاژن مي شود و پوست را سفت مي کند .
امواج اينفراسونيک ( با فرکانس پايين : کمتر از ??Hz) که بوسيله ضربات Nutationتوليد مي شود سبب آزادسازي اندورفين ها مي شود که در نتيجه آن کاهش ميابد
در مقايسه با ديگر تکنيک ها بيشترين اثر امواج اينفراسونيک را در نوک کانولا خواهيم داشت از اينرو Infiltrationبا سرعت و پخش بيشتري انجام مي شود (Infiltrationهموژنز )
خلاصه امتيازات درماني روش ليپوماتيک نسبت به ساير روشها:
هر نوع تخليه چربي ( از هر ناحيه و به هر مقدار ممکن )
ليپوپلاستي کلاسيک : شکم ، پهلو ، ران ( داخلي و خارجي ) زانو ، Calves، آرنج ، کمر ، باسن ، ران هاي شل ، چانه ، گردن ، Love Handles
ليپوپلوستي ويژه : ابدومينو پلاستي ، ژنيکوماستي ، مناطق فيبروز ، چربي سطحي ، Body tightening، کوچک کردن Breast ها
N.I.Lدر مرد و زن از ?? سالگي و با هر نوع تيپ پوستي و هر نوع چربي ( آسيايي ، آفريقايي ، .....) انجام مي شود
توقف حرکت هنگام برخورد با بافتي به جز بافت چربي
Micro-pumping system : اين امکان را فر اهم مي آورد که بيشترين بافت چربي بدون افزايش فشار در منطقه برداشته شود .
بدون پخش گرما و حرارت
داراي گواهينامه هاي ???K,KFDA,EC Marking
خلاصه فوايد دستگاه براي بيمار و مقايسه آن با ليزر ليپوليز :
عدم امکان سوختگي پوست
عدم نياز به بيهوشي
عدم وجود احتمال آمبولي و پارگي احشا
کمترين ميزان تروما ( کاهش شگرف در ايجاد کبودي ادم و درد )
کمترين درد
بهترين نماي پوست ( بهترين Retractionو کشيدگي پوست )
کمترين زمان بهبودي بعد از درمانPost-op Recoveryو دوره کوتاه نياز به استفاده از گن
کمترين عوارض احتمالي
کمترين غير يکنواختي ظاهري
قابليت دسترسي به مناطق سخت ( کمر ، نواحي فيبروزه و .....)
درمان مناطق حساس و ظريف ( زانو ، calves، باسن و .......) با بالاترين دقت