رژیم لاغری سریع و اجرای درست آن

بارها و بارها شنيده ايم که رژيم هاي غذايي سريع باعث کاهش وزن دايمي نمي شود. اما گاهي اوقات هم هست که بايد سريع لاغر شويم. گذشتن از کنار وعده هايي که برخي از اين رژيم هاي لاغري سريع مثل رژيم ليموناد، رژيم سوپ کلم در وقتي که براي مراسمي خاص مثل جشن عروسي نياز به کاهش وزن داريم آسان نيست. همچنين براي کساني که به هر دليل ديگري مي خواهند لاغر شوند هم اين نوع رژيم هاي لاغري جذاب هستند. اما سئوال اين است: آيا رژيم هاي لاغري سريع، مشکل ساز هستند؟

لاغري سريع
بسياري از پژوهشگران بر اين باورند که اگر کاهش وزن سريع را درست انجام دهيم، به مشکل خاصي بر نمي خوريم. از نظر تئوريک، يک فرد مي تواند با يک برنامه بسيار دقيق تغذيه، ورزش منظم و هفت ساعت ورزش در هفته و تحت نظر يک پزشک، در هر هفته ده کيلو وزن کم کند.
اما اگر نمي توانيد زندگي خود را به خاطر رژيم لاغري تعطيل کنيد و فقط ورزش کنيد، مي توانيد با رژيم غذايي سالم و فعاليت فيزيکي زياد، بدون مشکلي خاص حدود يک و نيم کيلو در هر هفته وزن کم کنيد. در واقع، خوش تيپ به نظر رسيدن در جشن عروسي يا هر مناسبت مهم ديگري مي تواند انگيزه اي مهم براي کاهش وزن باشد، البته در صورتي که برنامه کاهش وزن را پس از آن رويداد همچنان ادامه دهيد.
اما براي سريع لاغر شدن، لازم است اجازه دهيد وضعيت بدني شما به تدريج تغيير يابد. بنا بر اين صبر نکنيد تا يک هفته مانده به جشن عروسي رژيم لاغري تان را آغاز کنيد!