با این مواد غذایی، سریع‌تر لاغر شوید

مجله سیب سبز: دیده‌اید بعضی‌ها هرچه غذا می‌خورند، چاق نمی‌شوند و به اصطلاح متابولیسم بدنشان بالاست؟! این افراد همیشه باعث می‌شوند کسانی که به قول خودشان «با آب نوشیدن» هم چاق می‌شوند، حسابی حسرت به دل شده و آرزو کنند کاش متابولیسم آنها هم بالا بود و اینقدر راحت چاق نمی‌شدند! اینکه متابولیسم بدن بالا یا پایین باشد تا حد زیادی به ژنتیک و البته سبک زندگی فرد بستگی دارد. با این حال می‌توان با ایجاد تغییراتی در انتخاب نوع خوراکی‌ها و عادات‌غذایی سرعت متابولیسم بدن را، حتی برای مدتی موقتی افزایش داد. در ادامه با برخی از این خوراکی‌های دوست‌داشتنی آشنا خواهید شد.

تمشک
سوزاننده چربی‌ها
تمشک حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی به نام «کتون» است و تحقیقات اولیه نشان داده تاثیر جالبی بر کاهش وزن دارد. این کتون‌ با افزایش تولید هورمون آدیپونکتین- که محرک عضلات و سوزاننده چربی است- به صورت مستقیم سوختن چربی‌های ذخیره شده را افزایش می‌دهد. البته خوردن تمشک به تنهایی، نمی‌تواند مقدار کتون مورد نیاز بدن را برای کاهش وزن تامین کند، بنابراین بهتر است برای استفاده از همه فواید این کتون‌ها می‌توانید از مکمل‌های کتون تمشک که در فروشگاه‌ها یا داروخانه‌های معتبر به فروش می‌رسند، استفاده کنید.

ماهی‌های چرب
جلوگیری از رشد سلول‌های جدید چربی
در ماهی‌های چرب مثل سالمون، تنها 2 نوع اسید چرب امگا3 وجود دارد که یکی از آنها «DHA» است. این اسید چرب می‌تواند مانع از رشد سلول‌های جدید چربی شود و بنا به مطالعاتی که در مجله «Nutrition» چاپ شده، می‌تواند باعث مرگشان شود! البته اگر علاقه‌ای به خوردن ماهی ندارید، می‌توانید با مصرف مکمل‌های روغن ماهی از خواص آن استفاده کنید. اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید از مکمل‌های «DHA» که بر پایه خزه و جلبک دریایی تهیه شده‌اند، استفاده کنید و از همه خواص آن بهره ببرید.