رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

نخست بايد روشن کنيم که :هر برنام? کاهش وزن به شما در کاهش دورشکم و پهلو کمک مي‌کند.
با وجود اين، هيچ رژيم غذايي لاغري شکم و پهلو و کمر اثبات شده‌اي مشخص نشده است و مضاف بر اين چربي‌هاي غيراشباع هيچ تاثير خاصي بر چربي دور شکم ندارد.

پس لازم با دقت بيشتري به ادعاهايي نظير :
رژيم غذايي براي لاغري سريع شکم
رژيم غذايي لاغري براي اب کردن چربي دور شکم و پهلو
مکمل مخصوص لاغري دور شکم
و امثالهم توجه کنيد
اين احتمال وجود دارد که اگر بين ? تا ? کيلوگرم در طول ?? روز کاهش وزن داشته باشيد، تا حد زيادي وزن آبي‌تان کم مي‌شود که مي‌تواند مربوط به اين مناطق (دور شکم و پهلو) هم باشد.
فراموش نکنيد : کاهش نيم تا يک کيلويي در هر هفته، اگرچه شما را ديرتر به وزن مطلوبتان مي‌رساند اما چربي‌هاي واقعي را کاهش مي‌دهد.
براي داشتن شکم صاف چه چيزهايي مي‌توانيد بخوريد و چه چيزهايي نمي‌توانيد؟
نخست، شما مواد نفخ‌دار را به مدت چهار روز هدف قرار مي‌دهيد. در خلال اين مدت، نمي‌توانيد نمک به غذا اضافه کنيد و بايد از موارد ذيل اجتناب کنيد:

غذاهاي پردازش شده
غذاهايي که موجب نفخ مي‌شوند مانند لوبيا، کلم بروکلي و پياز
کربوهيدرات‌هايي نظير ماکاروني، موز و نان شيريني
توصيه ميشود شما حداقل ? ليتر آب مخلوط شده با ريش? زنجبيل، خيار، ليمو و برگ نعناع بنوشيد.
پس از آن، رژيم غذايي به سبک مديترانه‌اي را به مدت ? هفته و به ميزان ????? کالري در هر روز مصرف کنيد. اين منوي غذايي مشتمل بر مواردي نظير ليموي يوناني، مرغ و کدو تنبل و کيک پنير است.

سطح تلاش : متوسط
اين رژيم موجب سستي بدن بعد از چهار روز مي‌شود. شما کماکان به خوردن نياز خواهيد داشت و اين مواد بايد مشتمل بر چربي‌هاي اشباع شده با هر وعد? غذايي باشد و ميزان کالري‌هاي روزانه را به طور دقيق هر روز ثبت کنيد.

محدوديت‌ها:
? روز اول بسيار محدودکننده است. پس از آن شما بايد در هر ? ساعت ??? کالري مشتمل بر غذاهاي چرب اشباع شده در هر وعده مصرف کنيد . برنام? روزانه شلوغ يا غيرقابل پيش‌بيني مي‌تواند موجب مشکل شود!

پخت و پز و خريد:
اين رژيم غذايي شامل دستورالعمل‌ها و ايده‌هايي براي تهيه تنقلات و نکاتي براي تهيه غذاهاي آسان است.
مصرف غذاهاي بسته‌بندي شده
آنچنان لازم نيستند.
جلسات حضوري؟ خير

ورزش: نيازي نيست. با وجود اين، «تمرينات شکمي» مناسب است.
آيا اين رژيم براي افراد داراي محدوديت‌هاي خاص مناسب است؟
گياهخواران: اين رژيم جايگزين‌هايي را براي رژيم غذايي اين نوع افراد پيشنهاد نموده است.
رژيم غذايي کم نمک: شما نمي‌توانيد به هر غذايي که مي‌پزيد نمک اضافه کنيد. فقط به بررسي برچشب ساير غذاها براي مشاهد? ميزان سديم آنها نياز داريد.
رژيم غذايي کم چرب: اگرچه اين برنامه رژيم غذايي کم چرب محسوب نمي‌شود، اما نوع آن براي سلامتي قلب مفيد است. شما چربي‌هاي اشباع شده‌اي را مصرف مي‌کنيد و بايد مراقب مصرف کالري‌ها باشيد.

موارد ديگري که دانستن آن خالي از لطف نيست
هزينه مواد غذايي مورد استفاده در اين رژيم لاغري چه قدر است ؟ : نگران هزينه‌هاي مواد غذايي نباشيد. اگرچه مصرف روغن زيتون، آجيل و آووکادو هزينه‌ها را افزايش مي‌دهند اما مي‌توانند به واسط? کاهش در هزينه‌هاي غيرضروري ديگر صرفه جويي کنيد.