آیا کویتیشن مضرات و عوارضی را به دنبال دارد؟

کويتيشن يک دستگاه جديد براي کاهش وزن در مدت زمان کوتاه بدون نياز به بيهوشي و بستري شدن مي‎ باشد. اين دستگاه هنوز امتحان خود را در طولاني مدت پس نداده و کويتيشن مضرات و عوارضي را نيز در پي دارد.
کويتيشن

دستگاه کويتيشن براي لاغري و تناسب اندام استفاده مي‎شود. در برخي از موارد نيز براي ليفتيگ صورت، از بين بردن چين و چروک‎هاي، افتادگي پلک و ... نيز به کار مي‎رود. دستگاه کريتيشن براي درمان چاقي بدون نياز به بستري، بيهوشي و غير تهاجمي به منظور حذف چربي‎هاي اضافه و در عين حال فرم دهنده صورت و بدن استفاده‎ مي‎شود.
در اين روش دستگاه هنگام برخورد با سلول‎هاي چربي با ايجاد صدا با فرکانس بسيار بالا موجب ذوب شدن چربي‎ مي‎شود که سرانجام اين چربي‎ها از طريق جريان خون وارد کبد دفع‎ مي‎شوند. اما اين همه داستان نيست و دستگاه تازه نفس کريتيشن هنوز امتحان خود را در بلند مدت پس نداده و نمي توان با قاطعيت تنها مزيت هاي آن را بر شمرد.
• کويتيشن مضرات
با توجه به اينکه کويتيشن مضرات و عوارضي را نيز در پي دارد دانستن آن براي افراد الزامي است. از جمله آنها:
- ذرات چربي که به صورت مايع در‎ مي‎آيند پس از ورود به خون موجب بالا رفتن کلسترول و تري گليسريد خون‎ مي‎شوند.
- لرزش ايجاد شده از طريق دستگاه موجب پاره شدن غشاي چربي‎ها مي‎شود. اما هيچ تضميني وجود ندارد که به ماهيچه‎ها، بافت عروقي، سيستم عصبي و ماهيچه‎ها بي‌تأثير باشد و هيچ آسيبي به اين قسمت‎ها وارد نشود. کويتيشن چيست
- بدون شک امواجي که از دستگاه خارج‎ مي‎شوند بدون شک بر روي اعضاي حساسي چون قلب تأثير منفي بر جاي خواهد گذاشت.
- افزايش فشار خون نيز از جمله مضرات ديگر اين شيوه است لذا به برخي کساني که در شرايط ويژه و يا دچار بيماري خاص هستند اکيداً توصيه‎ مي‎شود از انجام اين شيوه براي کاهش وزن استفاده نکنند از جمله اين افراد؛ خانم‎هاي باردار، شيرده يا تازه زايمان کرده، وجود تب بالا، بيماري سل، بيماري‎هاي شديد کبدي يا کليوي، هپاتيت، بيماري قلبي، بيماران ايدزي.
- از ديگر مضرات استفاده از شيوه کويتيشن بروز مشکلات پوستي ناشي از ثابت ماندن پروب کويتيشن و بي‌توجهي تيم درماني مي‌باشد که منجر به سوختگي پوستي، التهاب و اسکار در ناحيه تحت امواج مي‌گردد.
با توجه به کويتيشن مضرات کساني که طالب تناسب انداسب بواسطه اين روش هستند بايد تمامي عوارض و خطرات آن را نيز در نظر داشته باشند.